Gå til innhold

Noen som gidder å regne litt ??


Phobia

Anbefalte innlegg

Er plutselig blitt usikker på termin, håper noen med litt peiling kan hjelpe:

12.april - helt sikker EL pga "Mittelsmertz"

26.april - mens første dag

13.mai - positiv EL test

Hadde sex 10., 13. og 14. mai

18.mai - festeblødning

27.mai - testet positivt

 

Ifølge mensdato og sånn skulle EL i mai vært den 10.mai - men ELtesten var ikke pos før den 13.

 

Hvor langt er jeg på vei ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallais!

jeg er helt elendig på å regnge, men gå inn på terminkalkulatoren litt lenger ned på siden her. Hvis du klikker på "les mer om terminberegning" kommer det opp hvor langt du er på veg eter at du har lagt inn lengde på syklus etc. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men problemet mitt er at det er 28 dager mellom mensene men ikke mellom ELène !!!!

 

Man regner jo alltid termin utifra siste mens første dag, men min El og følgelig også unnfangelsen har altså ikke skjedd før dag 17 etter mens. Vet derfor ikke hvilken dag jeg skal regne med: siste mens 26.april eller unnfangelse på Eldato 13.mai ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at du skal regne fra første dag i siste mens, altså den 26.april. Selv om du hadde el den 13.mai, er det jo ikke sikkert at det var akkurat denne dagen egget ble befruktet. Vanskelige greier dette, men termin blir jo alltid beregnet ut fra 1.dag i siste mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på babyverden.no og finn frem terminkalkulatoren der. der kan du legge inn dag for befruktning. jeg har hatt ustabile sykluser, men fant EL og la derfor inn den datoen for å finne termindato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egget "lever" vel i to dager og sæd kan også leve i flere døgn etter sammleie. Jeg kan ikke skjønne at det går ann og vite befrukningtidspunkt. Uansett hva du regner ut fra tror jeg det vil være mist to dager usikkerhet og da er det vel ikke store forskjellen.

 

Vi hadde sex tirsdag og jeg skulle hatt EL fredagen eller søndagen etter ut fra mens termin (har hatt 30 dagers syklus), jeg ble gravid alikevel. Det kan godt hende befruktningen ikke skjedde før fredagen.

 

Termin betyr lite uansett. Sist fødte jeg 3,5 uker for tidlig, det gikk helt fint. Men håper det blir over nyttår denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...