Gå til innhold

Overføre fars permuker til mor (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Samboeren min har startet opp eget firma og har hittil ingen andre ansatte, det blir derfor vanskelig for han å ta permisjon. Ikke har vi fått barnehageplass heller.

Da han ringte trygdekontoret i går sa de at det var minimale sjanser for at de kunne føre hans 5 uker over til meg....

Hva er det som må til da egentlig, synes dette var en veldig bra grunn til at jeg kan få hans uker.

Er det noen som har fått overført fars uker til seg??

Fortsetter under...

Synes jeg hørtes rart ut, har hørt om flere som har fått overført disse ukene av akkurat samme grunn. Men kan jo være at kommunene ikke har samme praksis på dette område. Ville nok prøvd å prate med dem igjen ja, å høre hva de mener dere skal gjøre når han ikke kan ta permisjon. Mener de da at de fem ukene går ut da, kan jo ikke være riktig det da..........................

Ja, da går permisjonen ut 5 uker før tiden. Bebis er jo så liten enda så skulle gjerne vært hjemme med henne de ukene.

Vi kommer til å sende inn en søknad uansett, lov å håpe.

Men jeg skjønner bare ikke helt hva slags grunner de må ha hvis ikke vår er god nok.....

hadde jeg vært dere hadde jeg (mor) tatt permisjon u lønn, eller ferie når pappaen egentlig skulle hatt permisjon. Til trygdekontoret hadde vi sagt at pappaen skulle ha permisjon, er jo ingen som kommer hjem til dere å sjekker om han er hjemme eller på jobb Det eneste er at pappaen MÅ IKKE ta ut lønn disse 5 ukene, hvis han driver eget firma kan han vel kanskje trixe og mixe litt slik at han tar ut mer måneden før og måneden etter.I tilegg får han jo da perm penger som kanskje burde overføres igjen til deg.

Dette er bare mitt råd, på denne måten mister dere hvertfall ikke disse 5 ukene.

Synes det hørtes rart ut at dere ikke skulle få overført ukene til deg. Det var ikke noe problem i det hele tatt for oss. Mannen min er i omskolering (studerer) og har derfor begrenset mulighet til å ta ut noe permisjon. Vi skrev bare en søknad til trygdekontoret og det ordnet seg uten noe problem. Kjenner også ei som fikk overført pappaens uker til seg fordi de hadde flyttet, hun hadde ikke fått noe ny jobb og han var i arbeid...

Synes dere skal sende inn en søknad jeg, kanskje dere møtte ei/en på trygdekontoret som hadde stått opp med feil ben først i dag..;o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...