Søker dagmamma på Oppsal Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Er det noen her som har erfaring med å amme på ett bryst? Mister man melken helt etterhvert, eller vil melkemengden øke på det brystet man ammer på?
ringading Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 hei! har ingenting å komme med i forhold til spørsmålet ditt, men måtte bare si at jenta di har et nyyyyydelig navn! har ei lita på 7 mnd som heter det samme din liva er det første barnet jeg har hørt om utenom vår som heter det!
Søker dagmamma på Oppsal Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2006 Så morsomt! Vår Liva heter Liva Lykke:) Stefaren min vet om ei Liva, men ellers så har jeg det bare fra et teaterstykke jeg var med i:) Nydelig navn ihvertfall:)
brooklyn Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Jeg hadde en priode hvor jeg bare ammet på ett bryst, den varte vel ca to uker. (pga store åpne blødende sår på andre brystvorten). Det gikk kjempebra det, han drakk til det ble tomt og han ble mett, så to timer var det på 'an igjen. hadde rikelig med melk i den puppen (og i den andre også..der fosset og fosset det mens han puppet fra den andre, så jeg frøs ned over 13 liter. hadde megaproduksjon) hos meg bare økte melkemengden etterhvert som dagene gikk:) Lykke til!
Bananamama Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 På grunn av litt ryggproblemer har jeg en stund nå ammet nesten bare fra det ene brystet. Har helt klart merket at produksjoen har gått opp i det som blir mest brukt og ned i det andre.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Du bør pumpe det andre brystet, slik at du får lik melkeproduksjon i begge. Hvis du har planer om å bruke begge bryst igjen, altså. Melkeproduksjonen reguleres etter hvor fort og hvor ofte brystet blir tømt, så hvis det aldri tømmes vil melkeprod. etterhvert opphøre, mens det andre brystet vil bli raskere fullt etterhvert som babyen blir større og krever mer. Jeg vet hvordan det er å ha ryggproblemer. Jeg fikk en skade i ryggen i fjor sommer, og da kunne jeg ikke sitte. Heldigvis kunne jeg amme fra begge bryst liggende.
nattinatt Skrevet 15. juni 2006 #8 Skrevet 15. juni 2006 Hei Eg har hatt to av mine som slutta å amme på det eine,og eg ammakun frå favoritt brystet.Ein full,og ein tom pupp.Gjekk heilt fint.(så fyllte eg ut i bh en der den tomme puppen var med eit ammeinnlegg i ull eller noko slikt....)Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå