Gå til innhold

Oktober: Noen som har fått vite kjønn?


Amy 06 blir storesøster:)

Anbefalte innlegg

Jeg var på ultralyd, men de klarte ikke se hva slags kjønn det er.... men gullet hadde hjerte frekvens på 150 pr min....dette skal da tilsvare jente....noen flere som får dette til å stemme eller er dette bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er nok bare en myte. Har hørt fra både jordmødre og leger at dette er bare tull.

Jeg får forøvrig en gutt og han hadde hjertelyd på 125 på siste kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby har hjertelyd paa rundt 150 - 155 og det er en gutt! 24 uker paa vei i dag. Hjertelyden er visst forskjellig paa gutter og jenter etter fodselen - ikke foer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UL fikk jeg beskjed om at det er en gutt! UL er den eneste måten å få vite sånne ting sikkert før fødselen. (og selv der hender det at de tar feil.) Er du veldig nysgjerrig og har en tusenlapp til overs er det jo mulig å få utført en 3d ultralyd. Da er bildet mye klarere enn vanlig ultralyd. Det skal jeg i slutten av måneden og gleder meg masse!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært på 3 UL og vet enda ikke kjønn....lilleklump er nok veldig sjenert...hehe..men jeg er jo heldig som har flere sjanser da. er jo såååå nyskjerrig. neste UL er om 3 uker så jeg får vente spent.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på ultarlyd for noen uker siden, hjertefrekvensen stemte på meg, har ligget jevnt mellom 150 og 160 og det blir en liten jente. Men tror nok det er mer tilfeldigheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann:0)

Jeg har også vært på ultralyd og det er uten tvil at det blir en gutt.

Fosterlyden har frem til nå ligget på mellom 50 og 56.(22 + 5 uker)

Tror nok det med fosterlyden ikke sier så mye om hvilket skjønn det er.

Lykke til videre:0)

 

Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite det var jente. Jordmor var helt sikker. Hun såg det tydelig på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en gutt, det var 100 % sikkert, ikke tvil i havet :) Så har kjøpt noen få gutteklær for å "feire"... Skikkelig tøffing allerede er han, bokser mamman sin gul og blå til tider :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi var på vår 2 ultralyd i går. Å da villle gullet vårt endelig vise seg.

Det var en gutt,å det var det ikke til å ta feil av. Så nå er det bare å kose seg videre med magen, å ut å handle litt lyse blått:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk heller ikke vite kjønn på den ofisielle ul i uke 18... men nå er viså heldige at tanta til mannen min er Jordmor/lege ved A-hus så vi tok en liten bonusrunde hos henne og fikk da vite at vi venter en liten PRINSESSE :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelyden på babyen min har ligget på 150 hele tiden og vi får ei jente , legen så det kjempe godt sa han , så da er det ingen tvil....

Men kjøper ikke alt rosa for det , de har jo tatt feil før......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga19

Jordmora var usikker, men hun sa jente...hjertefrekvesnsen har vært på 140-tallet. Håper virkelig det stemmer det med jente, for jeg og mamma har allerede kjøpt litt kjoler...de bare var så søte!:P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var 100% sikkre da jeg fikk vite at jeg ska ha ei lita jente :) så vi får satse på det da :) var fine og klare bilder på UL og lillejenta spente ifra når ultralydaparatet presset litt.. det passet ikke lillefruen helt å bli pirket på nei hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte vente helt til UL nr 3 før vi fikk helt sikkert vite at det er en jente!! Hjerteslag 140-148 de 4 gangene det er blitt målt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelyden har vært fra 148 til 158, første Ul var de litt usikker men de mente det var en jente og den 2 Ul så var det ikke tvil. Så litt rosa har jeg allerede kjøpt hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også gutt, og på sist kontroll var hjertelyden på 155... Så det spørs om det er en myte... I mitt forrige svangerskap ville jeg ikke vite kjønnet, men alle sa at alt tydet på at det ble jente.. (Form på magen, hjertelyd, at jeg var så kvalm, at jeg hadde mye kynnere osv) Det ble gutt det også! :D

Men er det ikke sånn at dersom jordmor er usikker på kjønn under ultralyd, så er det som regel jente? Fordi kjønnsorganet til gutter vises så tydelig på ultralydbildet? Jeg fikk fastslått at det var gutt allerede da jeg var i uke 12....

Det er så forvirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter en jente til.:o)

 

Dette med hjertefrekvensen hadde jeg nok ikke stolt på nei...;O)

Kommer veldig ann på hvor våken den lille er når kontrollen pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krabaten var for urolig til å kunne se noe kjønn for mitt øye iallefall. Men ikke spurte vi etter kjønn heller. Er ikke så nøye, bare ungen er frisk. Har tvillingjenter fra før, hadde vært morsomt med gutt.

 

Hjertefrekvensen har ligget mellom 120-148, så i følge denne er det veldig vanskelig å skulle antyde noe som helst. Dersom en da tar utgangspunkt i at teorien om frekvensen stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...