AngelWichBaby Skrevet 13. juni 2006 #1 Del Skrevet 13. juni 2006 Heia, på deg .. Lyst og gi noen en opptatering jeg .. Og da falt valget mitt på deg. Og har sett deg mye her inne i det siste. Har holdt meg litt borte, og hodet litt lavt. Men vi sleit jo her hjemme med forholdet, men nå har vi jobba med oss selv, og kommet sterkere ut:o) Vi har nettopp vært på samtale i Haugesund, kjekt. De var koselige der oppe, og tok godt i mot oss. Fikk masse info, gikk vel litt i surr, men forsto det meste. Er letta vi har kommet så langt, og dette har jeg lengta lenge etter. Men masse følelser og tanker som kommer."Tenk om det ikke går" eller"Tenk om vi mister" Er jo risiko for det siden diagnosen er Pcos. Sambo og jeg har liksom planlagt alt. Hvor lenge jeg skal ha permisjon, og hvor kjekt det blir og komme inn i det nye huse med en liten prinsesse, eller prins. Navnet på barnet .. Hvordan det kommer til og bli foreldrer for første gang. Men tenker også på hvordan det kommer til og bli og ikke få kjenne på disse følelsene, at jeg ikke kommer til og bære mine egne barn i magen .. Det som ønsker sånn av hele mitt hjerte. Jeg klarer ikke tenke positivt, alltid. Men har noen venniner som vet jeg skal igennom dette. Det er liksom de som håper for meg, og tenker postivt for meg. Ei vennine av meg blir jeg gal av, hun sårer meg faktisk. Jeg vet ingenting om barn, og hvordan det vil si og gravid, "for jeg har aldri vært gravid selv." Og forteller til meg en en nedlatene stemme hvordan det vil være og gå gravid. Hun har opplevd alt!! Og hun vet kjempe godt hva jeg skal igjennom, siden søskenbarnet hennes har hatt IVF. Har lyst og skrike i tryne på henne at hun ikke vet hva og hvordan det er og ikke kunne bli gravid. Spes når hun sitter der med verdens søteste pike, som for henne er den glupeste ungen i hele Rogaland. Jah .. godt og få ut litt frustasjon ja:o) he he .. Jeg begynner nok og spraye i uke 34. Ca 22 august. Du da, når tid starter du? Hadde vært litt kjekt om vi ble "spray søstre". Jeg leste nemelig du skulle begynne til høsten .. Go klem til deg, fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5347192-bula/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. juni 2006 #2 Del Skrevet 14. juni 2006 Hei og takk for sist!! Må innrømme at jeg begynte å lure på hvor du hadde blitt av, husker du skulle ta en pause herfra.. Skrik i trynet på denne bedrevitende venninna di at hun er en dust uten peiling!!! Hils henne fra meg at hun er en dust!!!!Fy flate, jeg blir sååå forbanna på sånne folk! Selvfølgelig kan man bare tenke seg hvordan det er å gå gravid hvis man aldri har vært det.. men man kan tenke seg det.. Man kan kjenne savnet, følelsen og sorgen over at det ikke har vært en realitet.Og den følelsen er til å ta og føle på. Bra at du har noen venninner som holder deg oppe og støtter deg. Godt å ha sånne venner. Jeg klarer ikke alltid å holde motet oppe jeg heller.. Ble jo satt tilbake i ventekøen fordi jeg hadde alvorlige celleforandringer... så hadde jeg hsg i mai og fant ut at jeg hadde tette eggledere.. Da ble det ivf.. som eneste utvei.. og nå er det 6 mnds vente tid.. Og vi har blitt flytta nok en gang lenger bak i køen.. Håper på spraystart i november, desember en gang.. men siden det er jul og sånt, så er vi vel ikke i gang før etter jul... Tror jeg kommer til å reise utenlands og få tatt ivf der.. Kan hende vi får det til tidligere der.. Ble tipsa om en klinikk i Danmark som heter maigaard. Er en lege i Trondheim som samarbeider med dem, så da blir det enklere med oppfølging osv.. Jeg må trolig på med cerclage på livmorhalsen hvis jeg blir gravid.. i uke 12, siden jeg nesten ikke har livmorhals igjen... Håper på at vi får det til rimelig kjapt.. Gruer meg egentlig veldig til egguthenting osv.. men det kommer vel til å gå bra.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5347192-bula/#findComment-5349684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AngelWichBaby Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juni 2006 Heia! Joda, har holdt meg vekke her i fra. Men er tilbake nå.o) Er herlig og være i gang, men jeg vet veien er lang enda. Jeg var hos legen i dag, fastlegen. Jeg har et godt forhold til han. Har hatt han i 18år snart, og han har vært en go støtte spiller på mangen måter i mangen år. Vi ble enige om at jeg skulle få en ærklæring, om vi kan kalle det det, fra Haugesund om at jeg har abort risiko. Så jeg blir sykemeldt de første 3 mnd av svangerskapet. Jeg jobber på sykehjem, og der er det mange tunge løft og travle dager. Jeg gruer meg litt til hormonehandlingen. Legen i Haugesund sa det var lett og overstimulere oss med Pcos. Og jeg har en tendens til og få de fleste bivirkninger av alle lege preperater, så skal ikke se bort i fra at jeg kommer til og få det av disse hormon preparatene heller. Men fikk beskjed om og ringe med en gang om jeg følte meg dårlig. Jeg skal sette i gang mensen siste uka i juli, og føler tiden går fort. Får sikker ikke mensen før det, den har stoppa helt opp på meg. Under hormonbehandlingen skal jeg leve i et sølibat. he he .. måtte le litt av meg selv der. Skal slutte og røyke, og ikke drikke alkohol. Skal leve sunt, og få i meg masse vitaminer. Gå tur hver kver kveld. Jeg skal vite at hvis jeg får en negativ test, så har jeg ikke gjort noenting galt. Og hvis jeg får en posetiv test, vet jeg at det faktisk fungerte for meg og gjør det på den måten. Har mangen venniner som har barn. De fleste venninene mine forstår frustrasjonen min, og vet og ta hensyn til meg.Hun jeg fortalte om, er extrem spesiell. Men gidder ikke si noe, skal gi henne en overhøvling når hormonene mine står på spreng. Er godt og kunne få ut tanker og følelsene sine til noen som forstår. Og som sitter med de samme tankene selv. Er gla jeg har BIM nå. Ellers hadde jeg nok følt meg forferdelig ensom. Er leit og høre om lange vente køer, ak som dere liksom ikke har venta nok? Har dere tatt kontakt med noen av disse klinikkene. Er enig med deg, egguttaket gruer jeg meg oxå til. Men det er jo verdt det, tross alt .. go klem til deg, fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5347192-bula/#findComment-5352434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå