Gå til innhold

September: Får ikke tid å være her jo...

futte (tm)

Anbefalte innlegg

Når permisjonen er over og hverdagen satte inn ble det vanskelig å finne dinbaby.com-tid.

Er hjemme fra jobb rundt klokka 5. Blir lite overtid for puppen holder ikke ut mye lengre enn det. Grei unnskyldning for ikke å jobbe overtid. Så er det amming etterfulgt av matlaging og spising. Er jeg heldig kjører samboer matlaginga som en parallell prosess til amminga. Så er det litt pludring og klossestabling og igang med kveldsmat til baby. Deretter ny pupp og nattastell og i seng til litt protester rundt ni. Så er plutselig klokka halv ti og oppvaskmaskina må tømmes. En ny maskin med klær settes på og mor havner foran tv'en og så er plutselig klokka ellve. Da burde man strengt tatt gå å legge seg, men da slås gjerne Playstationen på. Eller så begynte det et eller annet på tv som trigger borrelåseffekten i sofaen. Så blir klokka straks halv ett og man skynder seg å finne et save-point eller slår av tv'en i en reklamepause. Klokka ett er man i seng og snur ryggen til samboer fordi de teite p-pillene gjør at man blør kontinuerlig. Like greit egentlig, for det er sovetid! Så våkner pluggen klokka 6 og gir seg ikke før han får pupp. Begynner å bli vant med morgenpupping i senga og småsover litt mens nakken stivner i en merkelig posisjon og fikser dagens hodepine. Så våkner man halv åtte av vekkeklokka eller 6 tenner i puppen, litt vilkårlig hva som kommer først. Snoozeknappen på vekkeklokka er ødelagt og tennene har ikke engang snoozeknapp, så da er det bare å stå opp. Så bruker man 10 minutter på å saumfare dungen med rene klær oppå tørketrommelen, for man la ikke noen klær frem kvelden før og nå ligger babyen og sover på soverommet så dit kan man ikke gå å lete. Så drar man på jobb og hele dagen begynner på nytt.

Liker helgene!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå....kjære vene, det hørtes travelt ut!

Jeg skal ikke begynne på skolen før i august, og kjenner jeg gleder meg litt til det. Skal bli veldig greit å få noe som bare er mitt...

Men vi studenter har det jo ganske luksus, i forhold til mange i arbeidlivet.

Har fri fredag, lørdag, søndag og mandag. På skolen et par timer per dag de andre dagene...

Travlest i mai...men det må vi tåle :)

Det høres nå ut som du har funnet en rutine på hverdagen allerede... Men ta å legg deg litt tidligere, kanskje :)

Vel...nå er det ikke lenge før det er helg igjen... Jeg skal bare til byen først i dag, på babysvømming i morgen og til tannlegen på fredag :)

Ååhh...det er nå litt deilig å gå hjemme også :)

*mobb mobb* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff, hverdagen ramler nok ned i hodet på de fleste av oss snart! Har akkurat begynt å jobbe selv, men ikke så mye da, så foreløpig er det bare litt godt å komme seg ut å være noe annet enn mamma for noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen her ja! Men jeg har 2 timer ammefri på jobben, og det er utrolig deilig å slutte kl 2 i stedenfor kl 4! Og så har guttungen plutselig begynt å sove hele natta! Våkner i 7-tida og det er helt perfekt sånn at han får pupp før jeg drar på jobb! Og puppene har roa ned litt, er ikke sprengfulle på morgenen lenger. Det var ei stund jeg måtte pumpe resten etter at gullklumpen hadde spist.

Nå er har jeg en liten Dinbaby.com-pause på jobben. Fy, fy... Men det er snart lunsj og jeg orka ikke å begynne på et nytt prosjekt før jeg har spist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...