Anonym bruker Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 ...henger jo som kjent ikke sammen. Men det er sprøtt hvor vanskelig det er å kutte helt tvert av. Selv har jeg røkt i 15 år (siste perioden var jeg oppi 40 sig om dagen - ikke bra), men fant ut for 2,5 år siden at nå var det stopp. Jeg slutta på dagen og begynte etterhvert å snuse i stedet. I begynnelsen var jo dette tenkt som en "hjelp" til å kutte røyken, men etterhvert innså jeg det faktum at snus er like vanedannende som røyk. Må føye til at jeg ikke har rør en eneste sigarett etter at jeg sluttet. Forrige uke fant jeg ut at jeg var gravid (kjempeglad for det). Har alltid sagt at når den dagen kommer så slutter jeg tvert med snus. MEN....nå om dagen sliter jeg skikkelig. Med snus får man i seg større mengder nikotin enn ved sigaretter, men man slipper unna alle de andre farlige giftstoffene. Uansett, snus er ikke bra for barnet i magen. Jeg har kuttet ned mye og trudde jeg skulle klare det med en gang. Ser nå at dette ikke er så lett likevel. Hvertfall ikke nå når jeg atpåtil er litt frustrert, glad og også redd (det å være gravid er jo så nytt) og følelsene er et kaos uten like. I tillegg har jeg en jobb som er svært vanskelig om dagen og snusen gjør jo sitt for at jeg tror jeg slapper bedre av når jeg bruker det (vet jo at dette stort sett ligger i psyken). Ønsker å kutte helt ut og klarer det nok tilslutt. Det som er så vondt nå er at når jeg tilslutt tar en snus så får jeg så utrolig dårlig samvittighet for den lille i magen. Er det noen andre som har erfaring med dette og eventuelt har noen gode råd? Har hørt at det skal finnes noe urte-snus som ikke er farlig? Er denne bra og ufarlig dersom man er gravid? Takker alle som kan svare meg
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Det høres jo ut som du er motivert, og det er jo det aller viktigste. For meg var løsningen noe så banalt som vanlig tyggegummi, hadde rikelige mengder i veska - med alle slags smaker. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå