Gå til innhold

konflikt med sjefen... vær så snill å les


MammaDilla

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så lei meg... Fortalte sjefen min at jeg er gravid på fredag. Er ni uker på vei og er veldig trøtt og sliten. Begynte i ny jobb 22 mai og tenkte det kunne være greit å gi sjefen en grunn for at jeg var så trett.. Jeg var klar på at jeg ikke har fortalt det til hele familien og at det ikke på noen som helst måte var offentliggjort.

I dag da jeg kom på jobb, kom en kollega bort til meg og sa at hun visste at jeg var gravid fordi sjefen hadde sagt det til henne og en annen som jobber der.

Og som om ikke det er ille nok, så hadde hun fremstilt det som et problem og som frustrasjon ovenfor mine kollega at jeg er gravid. Hva gjør jeg? Vil ta det opp med henne... Har hun igrunn lov å si slikt videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjefen har taushetsplikt!! Jeg vet ikke hvem du kan ta det opp med, men hvis du er medlem av en fagforening ville jeg ring dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du selvsagt ta det opp med sjefen din. Hun har som det er nevnt her taushetsplikt.

 

Dersom hun ikke viser noen forståelse etter at du har tatt det opp med henne igjen, så kan du kanskje ta det videre til en fagforening. Mitt råd er i allefall å ikke gjøre saken større enn den er. Med mindre du må altså. Sjefer har en tendens til å mislike det dersom du går over hodet på de.. :-)

 

Selv om det ikke var planen din, så er det jo ingen katastrofe om et par kollegaer vet om det. Kanskje de også viser mer forståelse nå når de vet. (Bare forsøker å se den lyse siden her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og tips.

Det er ingen katastrofe om noen vet at jeg er gravid nei. Men da hun hadde sagt det til to av kollegaene mine hadde hun sagt det med stor frustrasjon og lagt det frem som et megaproblem. Hun sa også til meg at jeg burde absolutt nevnt det på intervjuet. Det er jo ingen krav igrunn og jeg var jo heller ikke gravid på det tidspunktet.

Det som gnager er at hun går å er irritert på at jeg er gravid, og forpester min hverdag ved å beklage seg over det til andre kollega. Og det er jo brudd på taushetsplikt i største grad vel.. huff... er så skuffet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Dette syntes jeg ikke hørte særlig bra ut. For en uprofesjonell sjef du har. Burde kanskje sagt fra seg sjefsstillingen...

 

Stå på krava dine og ikke la henne forpeste tiden din. Du har tross alt ikke gjort noe galt/straffbart så hun kan bare klappe igjen.

 

Glad jeg ikke har en sånn sjef...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtte. Saken blir liksom ikke noe enklere når jeg faktisk bare har jobbet der i tre uker. Begynner på jobb kl ett nå, så da skal jeg rett og slett konfrontere henne med det. Håper for hennes del hun ikke har tenkt å sette seg på bakbeina.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare ønske deg lykke til i dag...

Er selv gravid nå og har nettopp startet i ny jobb, jeg fant ut 2 dager etter at jeg begynte i jobben at jeg er gravid, gruer meg til å fortelle det til sjefen. Jeg har snakket med tillitsvalgt på arbeidsplassen. Hun fortalte meg det at det skal ikke ha noe å si at en er gravid, en kan ikke nekte å ansette en av den grunn. Ønsker deg lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...