Gå til innhold

kor mange med BMI over 30 her har blitt henvist til poliklinikk for gravide?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

var vell i uke 20 det ble nevnt for første gang .. eg har en bmi på 48..

legen min virket ikkje som hun bryr seg om det.. men jordmor er helt stresset..(tror hun er sinnsykt redd for å gjøre noe galt)

men legen min sa at siden glukose testen min var så fin så gikk det bra, men trodde hun kom til å henvise meg, noe som hun ikkje gjorde.. (derfor stressa jordmor)

men har man diabetes er jo blodsirkulasjonen verre og det er større sjans for blodpropp..

jeg har bmi på 46 og ikke blitt henvist til noe, og nå er jeg snart ferdig med svangerskapet.. Har hatt to sukkerbelastninger, derav den første bad jeg om selv, og den andre fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta, men begge var helt fine:o)

Jeg ble henvist. Jordmora stressa mest med dette til meg og.

Men legen på svangerskapspoliklinikken skjønte ikke helt hva han skulle gjøre med meg for han mente jeg ikke trengte å ta glukosebelastningstest.

Men jeg fikk også tilbud om ekstra ultralyd for å måle veksten på barnet siden det noen ganger er vanskelig å måle symfyse på tjukkasmager.

Har aldri vært noe problem å måle symfyse på meg men det var artig med en ekstra ultralyd.

Glukosebelastningstest taes i uke 26.

Annonse

Har ikke hørt noe om det jeg heller. Om jeg blir hevist en tur til ekstra UL er det fordi symfysemålet ligger i overkant. Men ikke noen spesiell oppfølging utenom det nei.

pratet med legen min i dag, hun hadde ringt opp til poliklinikken, men de skjønte ikkje koffor eg sko opp der når alle prøver og bt osv var helt flott..

er litt spent på kordan jordmor reagerer når eg sier det.. håper hun ikje er en av de som tror at bare du er overvektig så har du massevis av problem.. Skal der på mandag så får se da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...