Gå til innhold

Jeg skammer meg over kroppen min....

Anbefalte innlegg

Jeg er liten av vekst, rundt 168.. og har pcos.. Gikk ned masse før jeg ble gravid for noen år tilbake, gikk ned mine 16 kg som jeg la på meg under svangerskapet. Men etter at jeg mistet melka tok pcoen overhånd og jeg la på meg nesten 20 kg..

Jeg går på metformin,(er insulinresistent) og prøver å gå ned i vekt med å spise sunt og holde meg unna snop.Går lange turer hver dag.. Men ikke faen , sorry utrykket, så går jeg ikke ned.

Jeg skammer meg over å vise meg i singlet.. Dekker meg med altfor store klær og setter jeg meg ned og bilringene vises, så får jeg fnatt. Har begynt å isolere meg , orker ikke gå ut og treffe alle disse "perfekte" som er så slanke og fine.. Går mine turer om kvelden slik at ingen skal se at "fleskepølsa" er ute og ruller...

Har et helt vannvittig selvbilde, det vet jeg. Ingen har noen gang sagt at de synes jeg er feit. Men jeg føler det på meg at de har lyst til å si noe, bare ikke gjør det for høflighetens skyld.

Noen som har tips til meg for å sette igang forbrenningen? Jeg skal jo bli gravid etterhvert også.. Og jeg vil helst ha en sunn og frisk kropp innen den tid..For min egen del og for babyens del..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5346115-jeg-skammer-meg-over-kroppen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si jeg vet hvordan du føler deg.

Bare tanken om at noen skal kommentere hvordan jeg ser ut gjør meg helt utafor.

Men det er viktig å ha noen å snakke med.

Har du kontakt med legen om dette?

Nå har ikke jeg noen erfaring med pcos så jeg vet ikke så mye om det.

Går det utover forbrenninga di på noen måte?

Eller så syns jeg du skal prøve å finne ting du liker med deg selv.

Det er dumt å fokusere for mye på det negative.

Gi deg selv litt ros.

Du er jo f. eks kjempeflink og går lange turer hver dag for å holde deg i form.

Det fins mange beinrangel som sitter og purker i sofaen hver dag.

Lykke til! Håper du får det bedre

Trist at du skammer deg slik over kroppen din :klem:

Jeg ville forsøkt lavkarbo kosthold om du ikke allerede følger det. For insulinresistente er det omtrent den "eneste" måten å gå ned i vekt på uten å måtte sulte. Lavkarbo.no er et veldig fint forum med mange flinke mennesker som kan hjelpe deg i gang hvis du er ukjent med lavkarbo kosthold.

husk at kroppen din ikke bare e et ytre som skal være vakkert!

Kroppen din e et instrument, det fins ikke maken til din kropp så du blir aldri å se ut som noen andre. Pass bare på helsa di så kroppen hold seg frisk og rask lenge.

Den kroppen du har kan danse til glade rytma og gå tur i naturen.

Kan springe etter småungan i en ellevill lek.

Bruk kroppen å tenk på at det e det fineste instrumente du eie!

Hvis du ikkje bruke det no og sette pris på det no, blir du å tenke på det når du e 70 år og går rundt me gåstol!

Vi er ganske like i form vi da kanskje; jeg er 167 liten og har også fått konstetert PCOS etter å ha sluttet på pilla i august 2000. Skulle det aldri bli vår tur liksom? Første gang jeg var hos JM p.g.a. dette, så sa ho bare at jeg var for tjukk! Ble skikkelig fornærma, selv om det jo var sant. Men da jeg kom tilbake etter 3 mnd. og ikke hadde gått ned noe som anbefalt men heller hadde gått opp, da skjønte ho at det var noe. Tok endel prøver, og fikk beskjed om at jeg hadde PCOS. Eneste mulighet var IVF. Dette søkte vi om, men de sa også at jeg måtte ned i vekt for at sjansene skulle være større for å lykkes. Derfor ga jeg etter for "maset" som legen hadde holdt på med ang. fedon-kuren "EuroDiet". Sykehuset sa at jeg kunne starte når jeg hadde vist at jeg kunne gå ned, og at de ville vente til jeg hadde klart ca. 10kg. Da jeg begynte på medisinene hadde jeg gått ned nesten 20kg. og jeg ble gravid på første IVF-forsøk. Er nå 28+3 på vei og har ikke hatt en eneste plage i svangerskapet. Men jeg har gått opp 14kg. til nå...... Noen av kiloene er nok kommet som et resultat av at jeg sluttet på kuren i uke 3 ca. og da gikk jeg fra å spise bare EuroDiet-produkter til å spise vanlig mat over natta. Er derfor ikke så veldig frustrert over kiloene. Klarte å gå ned totalt 22,5kg. før jeg sluttet. Håper å klare å gå ned ytterlig 10-15kg. etterhvert. Skal på Grete Roede-kurs ei stund etter fødselen.

Så jenter, jeg hører kanskje ikke til her kenger når jeg ikke er gravid (85kg.), men vet åssen dere har det. Kommer nok til å henge her ei stund fremover regner jeg med ;-)

Lykke til alle sammen! Ikke skam dere, sånn som jeg alltid har gjort...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...