Gå til innhold

Hjelper pappaenen til med barnet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

sammen er stikkordet her. vi kan begge gå å skifte bleie, bader gjør vi for det meste sammen, mating om natta gjør vi også sammen, en skifter mens den andre varmer flaska. tur går vi på sammen.

jeg er jo alene med babyen hele dagen, mens han er på jobb. han kan jo være med han alene, så jeg får gjort andre ting, men jeg har jo lyst å være med min kjære også, og det er jo en fin avlastning å være to om ting, det er jo noe helt annet enn å være alene.

tro ikke det noen av dere her beskriver er normalt. jeg vet ikke om en eneste mann som går rundt å kvir seg for å ta en bleie, ikke står opp om natta, ikke står opp om med barna om morningen osv. bading er nå ofte en pappa jobb, de pleier da å like det. kanskje de er litt usikker og redd, fordi de ikke er vant, redd de skal skade den lille. prøv med å gjøre ting sammen, det er koselig :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei han hjelper lite til og det er frustrernede ja. Skulle ønske han kunne se litt mer selv at jeg ikke har mer enn to hender til 2 barn :(

Skrevet

Ja, han mater, skifter bleier og legger.. vi bytter på :))

Tar jentungen om morgenen når han har fri.. da får jeg sove litt =)

Skrevet

Både ja og nei. Han gjør absolutt ikke for mye, men noe av årsaken er det at jeg ammer... Så følgende gjør jeg:

nattmat, stå opp, gi alle måltider, skifte bleie, bade,trille, legge (ammer ved sengekanten)..

Han leker med henne, triller av og til i helgene, og har henne en time el to i helgene slik at jeg kan få sovet litt.

Håper det bir bedre når jeg slutter med puppen (som jeg ønsker nokså raskt) Hun er 9 mnd.

Skrevet

Jada,men han må minnes på at ting ikke skjer av seg selv...

Skrevet

Ja han gjør det uten at jeg trenger å spørre.. I natt var det han som stod opp og matet.. Så jeg har sovet i 9 timer i strekk.. Deilig :o)

Skrevet

han gjør det han kan. Han skifter flere bleier enn meg, men badinga er det jeg som står for, da han ikke fysisk kan gjøre det.

Han leker også mye med babyen, og går trilletur med han om helsa er god den dagen (mannen min venter på operasjon i nakken, så han kan ikke gjøre alt han ønsker).

Jeg er fornøyd med det han gjør mht babyen. Synes det er en selvfølge at både mor og far stiller opp det de kan.

Dere som har mannfolk som ikke lar dere sove ut avogtil, bør ta en prat med dem om det. Det er jo i deres beste å ha ei opplagt dame i huest, også.

...men det er det kanskje ikke alle mannfolkene som har forstått, dessverre.....

Skrevet

Han skifter bleier, passer på han når jeg reiser ut på kveldene for å trene osv, han legger han mye, han leker med han, han koser med han før han skal legge seg...står opp selv om han skal på jobb dagen etter, står alltid opp i helgene...ja har egentlig vært ganske heldig sånn:))

Skrevet

Hei Asma! Ja, vi bader hver dag, en liten 5 min. plaskerunde før pysjen går på.

Nødvendig er det nok ikke - men hun har aldri hatt tørr hud eller bleieutslett eller noe, så vi fortsetter. Bader kun i vann, men hver 3.dag er det litt olje oppi :) Vi koser oss, og hun er helt turbo i baljen :)

Skrevet

Dere skal være glade for at pappaene tar sin del av ansvaret. Kan love dere at det ikke er enkelt når en føler seg ganske alene i omsorgen for barnet. Ikke enkelt når en må "tvinge" far til å gjøre ting med barnet. En skulle jo tru at de ville være til stede, være med barnet av egen fri vilje, ikke fordi mammaen må mase om det.

Skrevet

Altså...han har vært veldig sløv i forhold å ta sin del av

ansvaret.

Han har ikke skiftet bleie (for det er ekkelt),

han har ikke badet (for han er trøtt),

han har ikke matet (for det var bare noe jeg måååtte se på tv),

han har ikke lagt (for av og til sover jeg selv...),

han har ikke stått opp (ååhh, gjesp...er trøtt jeg)

Ja...så tilslutt så eksploderte jeg... Jeg ga han (og meg selv) et pusterom på ei uke, da jeg reiste hjem til mine foreldre. Vi skulle begge tenke godt og hardt, om det faktisk er slik vi vil leve.

Vil jeg leve med en mann som er blind for ting som må gjøres hjemme?

Vil han leve med ei dame som er sur og kjefter hele tia?

Nei...det ville ingen av oss. Vi ville leve sammen som en familie, og det har vi gjort siden...

Så nå er det en ny og frisk bris mellom oss :)

Skrevet

her står jeg i dusjen med 2 unger bestandig . dusje alene? er det noen som gjør det? himmel og hav så skjønt det må være =)

nei vær gla deres mann gjør litt istede for ingenting som min ...

Skrevet

Hjelper til.. nei det er hans barn også og han tar sin del av oppgavene. Han tar sønnen sin når han kommer hjem fra jobb for da har han savnet ham. Syns det er flott jeg.

Skrevet

Jeg begynner faktisk å gråte når jeg leser dette.. har en mann som ikke forstår hvorfor jeg ikke gjør noe hjemme på dagen og ikke forstår at jeg er sliten når han kommer hjem fra jobb..

tror jeg kan telle på en hånd de bleiene han har skiftet på lillegutt og har badet han en gang etter at jeg hadde mast i flere uker. jeg ammer så det er jeg som står opp med lillegutt om natta (noe jeg synes er helt greit siden jeg likevell er våken) men også jeg som står opp hver dag, selv om jeg har vært oppe mange ganger om natta. en gang har han foreslått at han skulle ta lillegutt med seg ut på trilletur, men da med kommentaren; "må vel gjøre noe så du ikke fortsetter å være så potte sur.." (for jeg hadde prøvd å forklare at det kjentes ut som om jeg var på tur å gå på en smell av utmattelse)

Synes det er så kjempetrist for ellers har vi det kjempebra og har alltid hatt det bra, bare dette som har blitt ett problem, men merker jeg er mye mer tålmodig nå enn før - så selv om jeg ofte blir sint og trist tenker jeg for det meste at det blir sikkert bedre når jeg ikke ammer lengre, at han tar mer ansvar og er mer engasjert da..

Skrevet

Vi deler selvfølgelig på alt som skal gjøres i hjemmet når pappaen er hjemme. Enkelte tider gjør jeg mest, hvis han er opptatt eller sliten. Andre stunder gjør han mest. Men husvasken - tar ingen av oss! Begge hater husarbeid, så det gjør hushjelpen vår :o)

Skrevet

Det er egentlig litt til og fra. Jeg er nok myyee heldigere enn mange andre som har skrevet på denne tråden.

Jeg føler at jeg må mase mye, men han koser seg når han skifter bleie og leker med ham, eller ligger med ham på brystet for å få ham til å roe seg. Han liker ikke å gjøre ting som å vaske og serilisere flaske og andre baby-relaterte ting. Men alt som har "fysisk" med gutten vår å gjøre, liker han.

Han er så glad i sønnen sin og kan stå og kose ham og nyyyte det leeenge. Det er fint å se :o)))))

Skrevet

Her finnes det nesten ikke noe hjelp å få, blir rett og slett slik at jeg er usikker på om jeg vil ha flere barn med han, kan bare se for meg alt det der arbeidet det blir... snakker til han flere ganger om dagen, men det går inn ene øret og ut det andre...rett og slett fortvila blir... han sitter kanskje med ho et par timer på fanget om dagen, og legger ho ned tvert han får muligheten.. jeg er hjemmeværende og har vært det i 2 år nå da, og han har jobbet, men føler ikke det er god nok grunn til at jeg skal være hjemme og rydde,lage mat og stelle barn hele dagen uten å få noe hjelp når han kommer hjem. får ca aldri tid til meg sjøl... hadde det for et par dager siden, men da var jeg i begravelse.. det var den tida jeg hadde for meg sjøl. ellers har det vel vært en frisørtime bortsett fra det... Er rett og slett en misunnelig på dere som har det så enkelt. skal virkelig vise han denne siden, så han kan få se hvor mange flinke fedre det er der ute...

Skrevet

Han hjelper så absolutt til når han er hjemme, og gjør da det samme som jeg gjør.. (jobber som regel to uker på, to av). Det er egentlig ikke noe jeg spør om, men noe jeg forventer..

Skrevet

Jeg har 4 barn, de minste er tvillinger på snart 4 mnd. Pappaen jobber nesten bare kveld og natt. Da sier det seg selv at han må sove utover dagen. Han gjør ingenting. Bortsett fra og gå på jobb. Slitsomt.

Skrevet

Her var det gøy å være far de første 2 månedene.. og nå er det viktigere å kjøpe seg bil (selv om han faktisk ER arbeidsledig..), bruke penger på masse annet dritt osv .. Men vi er ikke sammen lenger da..

Han driter i hele datteren sin og bor hos mamma og pappa!! Han kan ikke vaske klær eller lage mat i en alder av 28 år :P ler meg ihjel, syntes det er vanskelig nok å vite at han her har jeg faktisk barn med.. Men han var SÅÅÅ flink på begynnelsen.. blah.. jaja .. life is shitty,then you die..

Skrevet

HI: Ser at det er mange som har det som meg, med at pappaen ikke tar sin del av jobben det er å være forelder. Ser også at det jammen er mange der ute som deler ansvaret med far. Dere er heldige og dere må jammen meg ta godt vare på mennene deres.

Til oss som må gjøre det meste sjøl: vi må vel bare vri hjernen for å finne ut hvordan og om vi kan løse dette. Håper i alle fall at det ikke ender med "skilsmisse" for vår eller deres del. i alle fall vi har det jo bra sammen på mange måter, og det siste jeg vil er at jenta vår skal pendle mellom mammaen og pappaen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...