Gå til innhold

Til dere som har hatt fryseforsøk:ang.tykkelse på slimhinne.

Anbefalte innlegg

Har dere opplevd å måtte avbryte forsøket??

Vi er i gang med det 3.forsøket vårt, (det 2.fryseforsøket.) Har gått på Progynova begge gangene. Sist hadde jeg to ultralyder før vi fikk innsetting, på 2. UL hadde slimhinnen vokst til 8 mm.

Denne gangen har jeg gått på nøyaktig samme medisin, men på 2.UL så er slimhinnen fremdeles 6 mm. (skal jo være over 7 mm før vi får innsetting.) Trodde forsøket var over og ut, men skal fortsette på Progynova til mandag og ny UL da.

Hvordan får jeg slimhinnen tykkere? Er det noe som kan "ødelegge" Progynovaen`s virkning? F.eks alkohol?

Er jo slettes ingen dranker(!!), men har drukket noen glass vin mens jeg har gått på medisinen...

Håper på svar fra dere som har hatt fryseforsøk!!! :o) Takk!!

Klem fra

Fortsetter under...

Hei.

Kanskje det er kroppen din som reagerer litt tregere denne gangen? Har selv drukket alkohol under progynova-behandling, så jeg tror ikke dette skal ha så mye å si. Alt med måte, er det ikke det man sier?

Jeg tror bare du skal smöre deg med litt tålmodighet, så ordner det seg nok.

Det trengte bare litt ekstra tid denne gangen.

Lykke til!

Hei Lenn,

Ser du er igang igjen! For min del hjalp det å øke dosen med Progynova og i tilegg fikk jeg østrogen plaster. Gå litt lengre på

medesiner skal også i utgangspunktet gjøre at slimhinnen rekker å bli

tykkere, så det kan godt hende at det er helt i orden for deg på mandag. Ellers er det viktig å få god blodsirkulasjon i livmoren, så gå deg noen lange turer! Tror ikke litt vin har noen innvirkning på dette.

Håper det ordner seg for deg denne gangen!

Jeg har tatt en pause til uti august nå, da blir det vel et fryseforsøk til

på meg også. Er litt sliten og lei nå, så jeg får prøve å samle litt krefter i løpet av sommeren.

Lykke til vennen!

Stor klem

Kjære Lenn!

Jeg vet nok ikke så mye om dette, men min akupunktør (Vibeke Fjeld) sier at nåler gjør godt for blodgjennomstrømmingen og slimhinna. Nå er vel akupunktur "for sent" for deg denne gangen, men du kan jo ta det med deg hvis forsøket blir avbrutt.

Håper i det lengste at det ordner seg for dere over helga og at det blir innsetting neste uke:-)

Lykke til & klem fra

Hei!!

Jeg hadde andre fryseforsøk 3.april. Var da satt på progynova 2mg x 3 per dag pga tynn slimhinne. Startet opp med crinone to dager før innsetting. Ved første fryseforsøk begynte jeg med crinone på innsettingsdagen. Samtidig hadde jeg to akupunkturbehandlinger før innsetting for å bedre blodsirkulasjonen i livmoren, og gjøre den klar for å ta imot egget. Slimhinnen var 9 mm på innsettingsdagen. Dette funket veldig bra, og jeg er idag 12+2 dager. Om akupunkturen hadde effekt eller om det var medisinene kan en jo ikke vite, men akupunkturen skadet nok ihvertfall ikke. Jeg står fortsatt på både crinone og progynova, men i dag er siste dagen.

Jeg drakk litt vin før innsetting. Etter innsetting har jeg ikke drukket. Alkohol får de små blodårene til å åpne seg, så kanskje det bedrer blodsirkulasjonen i livmoren også. Tror i hvertfall ikke at det skader. Det står ingenting i felleskatalogen om interaksjoner mellom Progynova og alkohol.

Lykke til!! Håper det klaffer for dere denne gangen.

Tusen takk for svar alle sammen! Det høres iallefall oppmuntrende ut... er bare kjempebekymra for at forsøket skal bli avbrutt. Er stappa med medisiner nå (bivirkninger phu!!!!!) så orker ikke tanken på at det skal være "forgjeves"......

Jeg skal til UL på mandag, hvis jeg rekker en akupunktur fredag, kan dette hjelpe da tror dere? Jeg "hiver meg på" en time om det er noen som helst mulighet til økt sjanse for at egget fester seg eller livmorslimhinnen blir litt tykkere:o)

Ja Spira, jeg er i gang. Jeg la inn et innlegg til deg for en tid tilbake, etter at du mislyktes. Vet ikke om du har sett det?? Det var utrolig trist at du mislyktes igjen. Jeg vet hvordan det er, ja........

Nå må jeg legge meg litt, er faktisk sykemeldt fra i morgen(på ubestemt tid). Utrolig sliten, hodepine og kvalm i dag. Skal bli godt å kunne tenke bare på seg selv og ikke stresse med jobben.....

Lykke til videre alle sammen:o)

Stor klem fra meg:o)

Annonse

Hei LEnn, håper det lykkes for deg på dette fryseforsøket!

Har hatt 2 1/2 fryseforsøk, det 1/2 var et avbrutt forsøk, dette pga cyste på ene eggstokken (punktert før neste forsøk). Tror dette med slimhinnetykkelse vurderes litt ulikt av ulike gyn, ved et fryseforøk gikk jeg til to gyn (ene gyn er privat og henviste oss til IVF ved St O og andre gyn er "litt" tilknyttet St. O og jobber ved sentralsjukehuset i hjembyen min). Priv. gyn mente 12 mm var best, den andre mente at over 7 mm var bra og at vurdering måtte gjøres av St. O som han flittig fakset papirer til! Priv. gyn mente forsøk sikkert ville bli avbrutt, andre gyn mente at dette skulle gå bra (og økte dosen). Den andre gyn hadde ret, økt dose et par dager gjorde susen (men har aldri oppnådd 12 mm da!)

Skal krysse fingrer for deg!!!! Gi ikke opp håpet!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...