Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

trodde de ikke gjor sliktpå salonger jeg...synes man bør vente til barna er vertfall 5/6år....vet om ei som ville gjøre det på jenta si da hun var 2mnd,men de nektet på salongen...det førte til at hun tok nåla i egene hender....:( stakkar jente sier nå jeg...

Har også en venninne som tok hull i ørene på babyen sin... babyen var ikke 6 mnd en gang

Jeg synes det er tull, men synes alle må gjøre det de føler for selv.

Vet at det i en del kulturer er ganske vanlig med hull i ørene på babyer også, men her i Norge er det vel ikke så veldig vanlig tror jeg...

Det synes jeg ikke noe om! Her skal det i alle fall ventes til gullet ønsker det selv.

Treåringen har sett at jeg har hull i øret og det skal hun så absolutt IKKE ha..hehe.

Enkelte land er det normalt at man tar hull i ørene på babyer.

Annonse

jeg synes ikke noe om det, selv fikk jeg ikke hull i ørene før jeg var 12 år. Lillemor skal ikke få før hun ber om det selv. Samboers datter på 4 år har, jeg synes det er for tidlig, men det er mammaen hennes som har styrt med det.

Synes ikke det er noe gærent med det jeg...

Jeg fikk hull i ørene tidlig,og er såå glad for det! Er så pinglete at jeg ville ikke turt å gjort det ellers... Hehe,lite teit med klipsøredobber :P

(ps..kæm som har gjort det , nånn æ veit av :P )

Gjorde det på datteren min da hun var 6mndr, har aldri hatt noe problemer med det, bank i bordet! Ikke noe verk, ingenting! Hun bruker ikke øredobber for tida etter eget ønske, men hullene er jo der, de gror ikke igjen. Det eneste som jeg skulle hørt på mannen min, er at øreflippene vokser såpass mye at det ikke er vanlig å gjøre det i hjemlamdet hans før de er 9mndr syns jeg han sa, og det kan godt stemme. Det ene er litt lengre opp enn det andre, men ikke sånn at det syns om man ikke vet det.

Annonse

eg hadde ikkje gjort det !!!!! tok hull i øra selv når eg var 3 år og utviklet nikkel allergi som gjør at eg må tenke når eg kjøper bukser forreksempel knappene kan ikke ligge inn mot magen i 5 min før eg får reaksjon . øredobber har eg ikkje brukt på mange år kan ikke bruke gull engang det er nemlig litt nikkel i det og . SÅ STYR UNNA SÅ LENGE UNGENE ER SMÅ SIER BARE EG! ! ! !

Egoistisk! Mor må ikke overføre forfengeligheten sin på en baby! Ei jente på 6 mnd gir vel blanke i om hun har søte marihøner i ørene! Nei, la barna bestemme iallefall det! Det er et annet liv og en annen kropp det er snakk om!!!!

Kusinen min har nettopp tatt hull i ørene på sin 11 mnd gamle baby..

Jeg synes det er totalt unødvendig - og jeg tror at mødrene som gjør slikt ikke har kommet helt over "dukke-stadiet".. Men barn er ikke pynteting eller leker. Kan ikke skjønne at noen synes dette er ok.

Hva er ok alder da?

Har ei på 4, 5 som maser masse (!!!) om å få det. De fleste andre jentene i bhg har fått det, men jeg synes de er for små. Redd for allergier og avrivning under lek..

Jeg sa hun måtte vente til hun var 10 (tok nå bare et tall lissom) men mange synes jeg er for streng....

Jeg synes ikke noe om å ta hull i ørene på så små barn..syns barna skal få bestemme selv jeg om de vill ha hull i ørene eller ikke.. blir mer et jålebehov til moren som blir dekt når de tar hull så tidlig synes jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...