Gå til innhold

spørsmål om ma

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at det mest sansynnlig ikke var nødvendigt. Men skal du ikke på etterkontroll? Jeg hadde nettopp en MA og fikk medisinsk abort (tabletter) og jeg har fått time om to uker til ultalyd, slik de kan sjekke om "alt" er kommet ut. Jeg forstod det også slik, at dersom alt ikke var kommet ut, kunen det bli nødvednig med en utskraping for å undgå infeksjone retc.

Vel, om det er mer skånsomt vet jeg ikke, men de vurdere litt ut fra ulike kriterier. jeg var i uke 13 når jeg fikk medisinsk abort. Fosteret hadde da slutte å leve ca. i uke 9 og var omlag 1,6 cm stort. Jeg fikk valget, men ble anbefalt medisinsk da jeg for de første har født en gang før go også er relativt voksen. Ved medisinsk abort slipper du narkosen og evt. risiko ved utskraping, men det er MYE mer smertefult da du faktisk må "føde" fosteret. Derfor er det best for de som har født normalt før eller er så "voksne" at de ikke blir redd smertene. Du blir jo også sent hjem, og det hele skjer da mens du er hjemme. det er ikek alle som takler det. Jeg blødde noe helt enormt (her snakker vi litersviss som bare fosset ut med klumper etc.) og jeg hadde faktisk rie-liknende smerter i mange timer. Så jeg vil ikke si at det var spesielt skånsomt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...