Gå til innhold

Hvorfor ikke gravid med eggløsning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet dere....grunner til at man ikke blir gravid v eggløsning (alt er normalt og vi har barn fra tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja-jeg skal si deg at det har jeg også spurt meg selv mange ganger!! MaAn skulle i prinsipp tro at man kan bli gravid ved første og beste EL når det ikke er noen feil......men nei, det tar sin tid med oss i hvertfall. Ble gravid i april etter 2.5 år men mistet i juni. Har EL hver måned på akkurat samme dag i syklysen og hatt sex nettopp da. Det er jo bare en ren fysisk prosess dette: at sædcelle møter egg og smelter sammen. Men for noen tar det evigheter. Psyken kan spille inn her, men jeg mener bestemt at jeg gjennom disse årene ikke bare kan skylde på den. Så desperat har jeg ikke vært...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei ...

Er visst ikke alle måneder man har eggløsning, så det kan jo være derfor du ikke blir gravid..

Har du kjøpt eggløsningstester for å sjekke at du har eggløsning??

Jeg prøvde disse testene, men synes de var så vanskelige å forstå seg på..

Så jeg fant en mye bedre metode , billig og enkel....

Den beste måten å sjekke om man har eggløsning er å sjekke livmortappen.

Høres jo igrunn litt ekkelt ut , men er veldig effektivt:]

 

Hvis du ikke vet hvor den er så ligger den på venstre side inne i skjeden .

Kjennes ut som en liten kul .. Og den er stengt nesten hele syklusen , men under eggløsningen åpner den seg for å ta imot sædceller... den blir åpen og veldig myk ...

 

Var sånn jeg sjekket at jeg hadde eggløsning denne måneden , og nå er jeg 5 uker på vei:)

 

Ett bra tegn er også el slim , hvis du slimer mye og livmortappen er åpen er det bare å hoppe til køys :)

 

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være mulig at du ikke produserer noen fruktbare egg.. "Normale" kvinner produserer opptil 15 egg hver eggløsning. Men ikke sikkert de er fruktbare.. Prøv å slutt å tenk på det, så sier det plutselig PANG!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er 25% sannsynlighet for at man blir gravid ved hver eggløsning. Og det er jo fullt mulig at egget blir befruktet, men av ulike grunner ikke fester seg i livmoren når det kommer dit. Det tar ofte mange måneder før det klaffer uten at det er unormalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at dere har holdt på en stund siden du spør - vanligvis løser det seg i løpet av 1 år. Det er normal prøvetid. Utover dette er man ufrivillig barnløs og bør oppsøke hjelp. Dere har jo barn fra før. Klaffet det med en gang da eller?

Jeg har snart 3 års prøving bak meg hvor jeg faktisk klarte å bli gravid i april, men mistet. Har mange ganger tenkt på hvorfor det klaffet akkurat denne ene gangen men ikke alle de 30+ gangene vi har forsøkt tidligere.

Lykke til..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer Tradisjonell Kinesisk Medisin (TCM). I TCM har vi mange årsaker til at vestligmedisinsk helt friske par ikke blir gravid. Det trenger ikke være store ubalansene og de fleste har stooor effekt av akupunktur- og moxabehandling. Du skal ikke bli bekymret om det har gått ett par måneder etter dere begynte å prøve, og spesielt ikke om du har brukt p-piller eller annen hormonell prevensjon.

Jeg prøvde moxabehandling på meg selv i tillegg til litt nåler pga menssmerter...vet ikke om det ble suksess, fikk aldri mensen igjen, er gravid nå, siste uke i første trimester.

Om du skulle bestemme deg for å gå til en akupunktør, så velg en som har en "godkjent" utdanning. I Norge har vi ingen offentlig godkjenning dessverre, så det er mange med små helgekurs som praktisere. Gå inn på akupunktur.no, det er siden til NAFO (Norsk Akupunkturforening). Der finner du linken "finn en akupunktur". Her kan du ut fra hvor du bor i lander finne godt utdanna akupunktører i nærheten av deg.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosessen er lang, og det er mye som skal klaffe...

 

Først må det i det hele tatt modnes egg som slippes ut. Det egget som kommer ut må være i orden og "ready for take off". Så må det komme sædceller inn. De må finne egget. Dvs de må kunne svømme. Og selv om de kan svømme, er det ikke sikkert de greier å trenge gjennom hinna på egget.

 

Sett at alt dette fungerer, og svømmern greier å komme inn i det aller helligste. Så skal sammensmeltingen gå på riktig måte. Celledelingen må foregå feilfritt. Når celleklumpen har blitt stor nok og kommet langt nok ned må den greie å feste seg på livmorveggen og trenge seg inn i den - uten at kroppen frastøter seg dette fremmede. De første ukene får det næring av plommesekken, men så må morkaken dannes. og så videre.... :)

 

Jeg skriver IKKE dette for å ta fra dere motet, tvert imot!!! Det å bli gravid er et helt lite mirakel! Tenk dere at ALT dette klaffet perfekt og at dere har barn :) Det er også ment som en liten forklaring på at med så mange ting som skal klaffe, så hender det at en trenger noen eggløsninger før alt går nøyaktig som det skal...

 

fortsett å prøv, og lykke til!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...