Gå til innhold

Fysio og bassengtrening i Bergen??

Anbefalte innlegg

Jeg gir snart opp...var først hos kiropraktor som sa at det var bekkenlåsning og han trygte å knakk i vei...ble MYE værre... så kontaktet jeg fysio, som sa bekkenløsning, men hun gir meg ingen øvelser, trener meg ikke i det hele tatt, og behandling består av ett minutt med laserbehandling å litt masasje med et apparat... Var hos manuell terapeut, han sa at det var bekkenløsning, anbefalte meg å bytte fysioterapeut (bla for at laserbehandling vistnok ikke skal brukes på gravide????), men kunne ikke anbefale noen....

Er det noen som kan anbefale en skikkelig flink fysioterapeut i bergen??? Samtidig om noen vet om hvor og hvordan man kan begynne med bassengtrening i Bergen?? Håper noen kan hjelpe meg....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5344098-fysio-og-bassengtrening-i-bergen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Du kan ha både bekkenløsning og bekkenlåsning. noko de kaller bekkensyndromet.... menmen.. det eg ville spørre om, er om du har fått anbefalt bassengtrening??? Eg blei sterkt fråråda det av fysioterapeut da eg hadde bl i forrige svangerskap. Er det BL skal ikkje bekkenet vere i fri bevegelse.. eg fekk og beskjed om at de ikkje kunne gjere noko anna enn å fjerne avfallsstoffer ved hjelp av laser, og pleie bekkenet med litt varmebehandling.

hei:)

Det var legen min som sa at det beste for meg ville være å komme meg i bassenget...var det eneste som kunne hjelpe litt mente hun.. Egentlig sa manull terapeuten at det ikke var nødvendig å gå til fysioterapeut, det sa også legen, for de mente at de ikke kunne hjelpe på noen måte... men så leser jeg her inne å ser at folk virkelig anbefaler fysioterapeut, av den typen som viser deg øvelser og slikt!!

Jeg skal prøve å ringe til LKB i bergen å høre om de vet om dette med bassengtrening! Eller kanskje jeg skal høre med vannkanten og slikt...

Hvor langt er du på vei Donno??

Men er det noen som vet om noe takker jeg for svar!!

hmm..har ikke hørt at det er mulig å ha begge deler, men det kan stemme, har vært inne på tanken, for det føles jo ofte som en låsning også!! Takk for svar:)

Annonse

Hei Donno:)

Nå har jeg snakket med folk på vannkanten.. de har noe som heter vanngym, som er alla aerobic i vann... Jeg spurte om dette ble brukt av gravide med bekkenløsning og da sa han at det var flere som trente vanngym som hadde det. Til og med instruktøren er gravid:)

Jeg forsto det sånn at det er man, tirs, tors 9:15, og tirs-fre 19:15:) så velger man selv når og hvor ofte...men det var vist stor pågang...

Jeg tror jeg skal teste det ut i allefall, så merker jeg det vel om det passer for meg med slik trening eller ikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...