Gå til innhold

Fri fra jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å gå på skoleavslutning til stebarn?

Hva sier man til sjefen da? Må man søke? Blir det feriedag? Eller perm uten lønn? Noen som vet? Er det samme regler når det gjelder stebarn som når det gjelder fellesbarn for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme regler. Du kan velge mellom avspassering, feriedag (neppe aktuelt om det bare er et par timer), velferds perm uten lønn, eller en løgn om at det dreier seg om noe annet. Det siste alternativet anbefales IKKE.

Skrevet

Da jeg jobbet ifjor spurte jeg sjefen min om å få fri.. Jeg sa ikke hva jeg skulle, men jeg fikk en fri dag uten lønn..

Skrevet

Jeg har alltid avspasert for sånne ting - ikke noe problem

Man må vel avspasere for å være med på tilstelninger for egne barn også? Bare barnehagetilvenning, konferansetimer og skolestart i 1.klasse man har "krav" på fri for?

Skrevet

Jeg tror ikke man har "krav" på fri til noe annet enn barnehagetilvenning jeg. I hvert fall i en del kommunale stillinger er det fremforhandlet rett til fri med lønn i tre dager når barnet skal begynne i barnehage. Ellers må man avspasere eller ta fri uten lønn. En stor del av de ansatte har jo barn hvis alle skulle kunne ta fri med lønn til avslutninger og lignende, ville det blitt dyrt for arbeidsgiver.

Skrevet

Hvordan får dere jobbet nok overtid til å kunne avspasere da? ved å stå over lunsjen?

Skal jo rekke b.hagen etter jobb, så middag med mann og barn, vanskelig å rekke noe særlig overtid da...

Skrevet

hos oss har vi en ordning i det skjulte, dekker opp for hverandre når det er noe med skole eller b.hage, uten å melde fra til overordnet eller føre det på noe papir.

Dvs jeg tar f.eks taxi for å spare tid, for å være med på noe i b.hagen, er borte 1,5 timer, så tilbake på jobb, og later overfor arb.giver som at jeg har vært der hele tiden.

Skrevet

oi! det var sprekt!

Skrevet

Man må jo bare ta noen skikkelige skippertak i blant for å ta igjen, særlig i slike verstingmåneder som juni og desember da det er så mye avslutninger og lucia og sommeroppvisninger at det halve kunne vært nok. Det å prøve å jobbe en time lenger hver dag blir jo helt uoverkommelig: når en av oss må ta skippertak (jobbe 8-22 for å få unna oppgaver som har hopt seg opp og samle avspassering) må den andre foreldren fikse barn og hjem alene den dagen.

Og det er jo ikke noen forskjell på ste- og biobarn mht. sånt: Man får jo ikke fri fra jobben for å være med biobarn på skoleavslutning/påskefrokost etc. heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...