Gå til innhold

trekk for ferie når sykmeldt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk utbetalt feriepenger nå, og på lønnslippen viste det at de trakk meg for ferie. Jeg ble 100 % sykmeldt for 2 uker siden og blir det frem til termin. Dvs at jeg er sykmeldt i ferien. Har jeg ikke da krav på å få tilbake bet de ferieukene de trakk meg for nå. siden jeg ikke har ferie men er sykmeldt? håper noen vet. Takk for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mulig det er trygdekontoret som skal betale disse ukene?? Men trygdekontoret er ikke lett å snakke med, ring heller lønnskontoret der du jobber og spør hvorfor...

Skrevet

ok. Men glemte å legge til at sykmeld varte bare frem til 19 juni når ferien starter. Så har jeg fått en sykmelding til som varer ut juli, men den har ikke lønnskontoret fått ennå. Så vil vel få tilbake da når de ser at jeg er sykmeldt. Skal sjekke det. Litt greit hvis jeg kan forlenge permisjonen med en mnd da jeg må ta ut med 100 % lønn. Takk for svar.

Skrevet

Feriepengene skal du jo ha utbetalt som du har opptjent fra i fjor. Men de skal jo ikke trekke deg for ferie, men utbetale sykepenger/lønn i tillegg siden du er sykemeldt. Arbeidsgiveren din skal jo betale for de første 16 dagene i sykemeldingsperioden, men så er det trygdekontoret som dekker sykemelding ut over dette. Ofte betaler jo arbeidsgiver lønn når du er sykemeldt, og så får de tilbakebetalt fra trygdekontoret.

Ring lønningskontoret på arb.plassen din så får du oppklart dette. De har kanskje gjort en feil?! Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...