Gå til innhold

Er det påbudt med trepunkt bilsete til barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke helt med på hva du mener? Mener du trepunkt i innerbelte eller mener du bilens belter som trepunkt? Nå vet jeg ikke hvilken gruppe stol du skal kjøpe, men hvis det er i klasse 0-18 kg. Tror jeg de fleste er med 5 punkt.

Som anonym skriver over, er bilseter til mindre barn gjerne fempunkts. Jeg anbefaler deg å søke på google etter tester over bilbarneseter. Noen er direkte trafikkfarlige! Søk for eksempel på "test bilsete" og du får opp mange treff. Forbrukerrapporten har hatt flere slike. I dette nummeret av Foreldre og barn er det også en slik test.

Selv har vi akkurat byttet til HTS Besafe Izi Kid X1, et bakovervendt bilsete opp til 18 kilo (tre-fire år). Det er regnet for å være det sikreste innen sin kategori, målt i gjentatte tester. Det er stort og ser komfortabelt ut, og i og med at det bare er bakovervendt, slipper du å lure på om du skal snu det. Bakovervendt er jo det sikreste.

Minus med setet er prisen (3.000 nytt) og at det er vanskelig å montere rett.

Har nettopp kjøpt Besafe Izi Kombi X1, og det virker veldig bra! Forhandleren sa at pga bra resultat i tester, samt sommerkampanje på pris har produsenten nå probl med å skaffe disse setene - d har vært et rush etter dem!!!! Ulempe: tar stor plass montert bakovervendt + vanskelig å montere (bør utføres av fagfolk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...