Gå til innhold

Mat og mengde mme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt er 6 mnd.

Ammer ikke.

230 ml mme til frokost.

ca kl 12 spiser barnet 1 posjon grøt, og ca 100 ml mme.

ca kl 16 1/3 middagsdlass, og ca 150 ml mme

ca 18:30 1/2 posjon grøt, og 170 mme.

Så ikke mer før neste morgen.

Men kl 12, når barnet spiser 1 posjon grøt, og drikker omlag 100 ml mme, da hender det hun gulper litt.

Noe som ikke er "vanlig" her i huset.

Skal jeg kutte ut flaska med mme etter grøten kl 12?

-Trenger den vel ikke, elller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende hun overspiser litt da ja, hvis hun normalt ikke gulper. Vi måtte kutte melk ved det siste grøtmåltidet fordi gutten overspiste og ble plaget av oppstøt og gulp etter at han hadde lagt seg.

Du må se an jenta di for å finne ut om du kan kutte ut den flaska. Blir hun fornøyd med bare grøt behøver hun jo ikke melk, men er hun fortsatt sulten må hun jo få mat:)

Skrevet

Takk Livmor.

Flrere innspill?

Skrevet

kan du ikke gi grøt og prøve med litt vann?

Skrevet

Du kan jo gjerne halvere flasken klokken tolv, så får hun i seg både grøt og melk, slik at hun får litt drikke også :-)

Skrevet

Jeg har kuttet ut mme etter middag jeg, for han gulpa ofte etter det.. Nå ser våre dager slik ut: (snart 7 mnd)

Ca 7: 200 ml mme

Ca 11: 1 porsjon grøt + 150 ml mme

Ca 15: 1 middagsglass + vann (ikke mye, liker ikke så godt)

19.30: litt grøt + 150-180 ml mme

Ikke plaget med gulping lenger, litt kommer noen ganger, men ikke mye..

Skrevet

Jeg tror en baby på 6 mnd trenger 5 - 6 dl mm eller mme per dag. Så det ser jo greit ut det du gir synes jeg.

Skrevet

Men da får jo ikke bebien din noe å drikke mellom kl 11 og 19.30 eller?

Er ikke det litt lenge, bare spør jeg for jeg lurer på dette selv.

Ps. blander dere gørten med melk eller vann?

Skrevet

Det er vel ikke slik at de trenger 5- 6 dl melk per dag, men de skal ha max 5-6 dl melk. Ergo man trenger ikke gi så mye melk. Poden vår på 8 mnd får kun en flaske med 200 ml om morgenen, og vann resten av dagen. Han er i godt hold, så han har ikke behov for så mye melk. Ville kuttet ned på å gi mme til alle måltid, hovedernæringen etter fyllte 6 mnd er jo fast føde og ikke melk :)

Skrevet

og som noen svarte på et annet innlegg her, så er det behovet for 5 dl melk per dag innkludert melkepulveret som grøtpulver er laget av, melk man evnt blander i grøten, og andre melkeprodukter..

Skrevet

hmmmm, da kutter jeg ut litt mme.

For hun er også veldig godt hold, og har nå 650-700 ml pr dag...så det er vel i overkant.

HI

Skrevet

Ja, det kan du trygt gjøre tror jeg, de legger veldig på seg av all næringen i mme hvis de får det i tillegg til annen mat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...