winneboo Skrevet 13. juni 2006 #1 Del Skrevet 13. juni 2006 Jenta mi på 8mnd har siden hun ble født alltid protestert på å legge seg. Har aldri noen sinne sovnet uten hjelp. Som regel flere timer skriking hver kveld. Jeg har alltid tatt henne opp å gitt henne den kjærligheten hun trenger, men nå lurer jeg på om det i grunn ikke hjelper. Hun blir jo bare verre og verre for hver mnd som går. Står i senga å hyler å protesterer enda hun er trøtt som ei strømpe. Lar dere babyene ligge å skrike? eller flyr dere å tar de opp hver gang de skriker? føler at det er helt utgått, siden det rett og slett ikke hjelper. Vet ikke om jeg har noen samvittighet til å ta skrikekuren på henne, men er ikke akkurat sunt for henne det å skrike 3-4 timer hver kveld selv om jeg er der hos henne heller. For hun vil jo sove...det er derfor hun skriker..siden hun blir sur fordi hun ikke greier å sovne inn. Noen tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5342794-dere-med-store-babyer-lar-dere-dem-ligge-%C3%A5-skrike/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luca Skrevet 13. juni 2006 #2 Del Skrevet 13. juni 2006 Begge barna her sovner av seg selv i våken tilstand, så har ingen direkte tips til deg. Men det er jo helt klart at hun er stup trøtt, men klarer ikke å finne roen selv. Så det jeg tenker er at hun rett og slett har en vane med å gråte lenge før hun sovner, og at det er den vanen som må brytes. Det med vaner og barn er jo at det holder med at en ting skjer to ganger, så er det en vane:-) Hvis hun på 20 mnd her våkner en natt, så er det nesten garantert at hun våkner neste natt også. Så da prøver vi å høre litt på henne den neste natten, slik at hun ikke forventer at hun skal våkne hver natt. Roer seg som regel fort, og våkner ikek da neste natt. Så poenget mitt er at dette er en vane snuppa di har fått, og du må hjelpe henne å bryte den på et hvis. Men helt hvordan vet jeg ikke.-) En skikkelgi gråtekur ville jeg heller aldri tatt, men det er kanskje mulig å ta en lett variant? Men hvis hun gråter i 3-4 timer, så er kanskje det heller ikke mulig... Så håper du får noen bedre tips her:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5342794-dere-med-store-babyer-lar-dere-dem-ligge-%C3%A5-skrike/#findComment-5342881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
winneboo Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 13. juni 2006 Ja er nok blitt en vane ja nå lot jeg henne bare ligge da.. skreik i 10min å så bom stille..kjenner jeg henne rett våkner hun hvert øyeblikk å så er det pån igjen. Syns så synd på henne. Hun er jo så trøtt stakkars. Prøver å legge henne inntil meg å roe henne men hun blir jo så svett, er så varmt nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5342794-dere-med-store-babyer-lar-dere-dem-ligge-%C3%A5-skrike/#findComment-5342915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luca Skrevet 13. juni 2006 #4 Del Skrevet 13. juni 2006 Ja, det er ikke noe morro når de små gråter nei. Når lillesnupp her gråter tårer, så skjærer deg meg i hjertet rett og slett:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5342794-dere-med-store-babyer-lar-dere-dem-ligge-%C3%A5-skrike/#findComment-5343144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
brooklyn Skrevet 13. juni 2006 #5 Del Skrevet 13. juni 2006 Her er lille gutten min blitt ti mnd nå og vi har gjennomført skrikekur. Det var ikke direkte trivelig (underdrivelse.....), men verdt det, ihvertfall i mine øyne. Han skrek når han ble lagt i sengen. han var trøtt som en strømpe, men ville ikke sove, ville leke med pappaen og mammaen sin. Skrek og skrek og når vi gikk inn til han gliiiiste han. Med ren bleie og mett i magen er det slettes ikke synd på dem, om du lar dem skrike en liten stund. Jeg snakker her ikke om tiiiimesvis uten å gå inn, men vi tok som sagt ferber med 3-5-5-5 første kvelden, så 5-7-7-7 osv og det var det som lærte han lille å sovne av seg selv. Det er mange som mener at barna blir utrygge og usikre av å måtte gråte seg i søvn. Jeg mener ikke det. Dette gjorde vi da han var først 4 mnd (en mild variant, vel å merke, for at han skulle lære seg å sovne av seg selvom kvelden), og så ved 8 mnd, da vi skulle nattavvenne han. Når vi tar han opp av sengen om morgenen er han en blid og fornøyd liten kar, og han er trygg mot andre mennesker (utenom dem med bart:) og prater og storkoser seg hver eneste dag. Det har ikke gjort han usikker, denne gråtekuren, som det kalles. Det har lært han å sovne selv. Dagene er som før:) Lykke til: jenten din er stor nå, og hun vet at du kommer tilbake selv om du går fra henne en liten stund. 3-4 timer med illsint baby tærer på alle sammen. Da er det etter min mening bedre å ta en litt intensiv innsovning, for å få bukt med det. Det tar ikke 3-4 timer, ihvertfall! Som sagt, Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5342794-dere-med-store-babyer-lar-dere-dem-ligge-%C3%A5-skrike/#findComment-5344476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå