Gå til innhold

ang vekt...samme som skravlesiden

Anbefalte innlegg

Lillegutt på 6 uker veier nå 4,5kg.Veide 3,4 ved fødsel....er dette normal økning,eller er det lite? Spiser masse mat og er fornøyd.Hvor mye veier deres gull på rundt 6 uker?

Han har også hodet kun på ene siden,så vi skal til fysio...har noen erfaring med dette?

Klem fra kløna med brekt arm...hihi:))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5342607-ang-vektsamme-som-skravlesiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normal vektøkning det vil jeg si - kanskje i øvre sikt også?

De første ukene antar man ca. 150 - 200 gr. pr uke. Deretter ca. 100 - 150 gr. Men det er bare cirka tall. Så lenge de vokser sier nå jeg. Noen legger på seg fort, andre sakte. Viktigste at de får i seg næring og væske. Mener å huske at pia mi var rundt 4200 gr på 6-ukers kontroll. Omtrent samme vekt ved fødsel.

Hode har jeg ingen erfaring med, dessverre :)

jenta mi var 5175 på 6 ukers, på to mnd var hun bare 5300 var på 3 mnd igår, da var hun 6200. Kan gå litt i rykk og napp med andre ord. Men på helsestasjonen sa de at 200g i uka var gjennomsnittet, alt over er bonus. Men de gjorde ingenting at hun hadde lagt på seg så lite fra 6uker til 2mnd (ca 40g i uka) når det bare var den gangen.

Det med hodet til en side. Det hadde jenta vår. Fikk diagnose KISS-syndrom. Var på behandling for to uker siden, nå er hodet nesten ikke skjevt lengre og hun snur seg like mye til begge sider.

Hun var skjev i kroppen også da og hadde andre symptomer. Prøv å stimulere med leker ol på den siden han ikke vil snu seg. Snu han på stellebordet, i sengen, vuggen, på gulvet slik at han må snu seg til den siden for å se deg.

Lykke til!

Ved 6 ukerskontroll hadde gutten min spist seg opp til 6200 fra 3200 fødselsvekt, ifølge hs var dette litt vel mye så vi fikk beskjed om å kutte ned på ammingen, men siden han blir så grinete og lei med mindre pupp synes jeg det er vanskelig..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...