Gjest Skrevet 13. juni 2006 #1 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg har inntrykk av at adskillig flere vordende foreldre vet barnets kjønn før fødselen i dag enn det som var vanlig på slutten av 90-tallet og omkring år 2000. Jeg fikk ikke vite barnets kjønn første gangen jeg var gravid, jeg spurte men ultralydjordmora var ganske motvillig til å svare på det. De jeg kjente som fikk barn på slutten av 90-tallet og frem til 2002-2003 visste som regel ikke barnets kjønn. Men de to siste årene så har jeg inntrykk av at nesten de fleste får vite barnets kjønn i løpet av svangerskapet. Da jeg gikk gravid i 2003 fikk jeg vite at jeg bar på en gutt på ultralyden i uke 18, jordmora som undersøkte meg da sa det uten å protestere da jeg spurte om barnets kjønn den gangen. Stemmer dette? Har det med å få vite barnets kjønn i graviditeten blitt mye mer vanlig nå i løpet av de siste par årene? Har både folk flest og leger og jordmødre et annet syn på å få vite kjønnet i svangerskapet? Som sagt, så har jeg inntrykk av at de fleste vet kjønnet før fødselen nå. Ut i fra det jeg leser her inne, så tror jeg veldig får vite kjønnet lenge før fødselen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5342588-vet-de-fleste-barnets-kj%C3%B8nn-f%C3%B8r-f%C3%B8dselen-i-dag/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå