Gå til innhold

Mai: min fødsels historie...


Fam.Martinussen

Anbefalte innlegg

fødselen var ganske grei.

kjente første svake rie i 7 tiden om morgenen.klarte ikke ligge i sengen for jeg begynte å få så vondt i ryggen så jeg stod opp.gjorde alt klart til nicolai så mamma og de kunne kjøre ham i barnehagen..( bodde hos de på slutten).riene begynte å ta seg opp så jeg tok meg en dusj.da komde ganske hyppig men uregelmessig så jeg prøvde å konsentrere meg om andre ting.etter en liten stund fant jeg ut at jeg skulle ta tiden på de og klokken åtte viste det seg at det var 6 min mellom de. ringte til mamma som da var kjørt om at det var begynt, men skulle være hjemme til det ble 2-3 min mellom de.med nicolai tok jo det ganske lang tid så regnet med at jeg kom til å gå ut over dagen men neida.mamma og de var hjemme igjen rundt halv ni - ni.gikk på do og det var ikke lett for da kom det jo selvfølgelig en ri. gikk opp igjen i stuen og da kom det plutselig en til så begynte å ta tiden igjen.da var klokken halv ti og det var to min mellom riene.ringte til føden og så kjørte vi opp.var inne på storken 1010 og da hadde jeg fem cm åpning. fikk ikke pressetrang så det var litt merkelig men ellers gikk det ganske greit og klokken 12 48 kom han til verden.

han satt fast med hodet og skuldrene så jeg måtte presse så jeg nesten svimte av men han kom ut uten noen ekstra hjelp eller noen form for smertelindring.

de måtte ta vannet mitt og det gjorde ganske vondt men hadde de ikke gjort det så hadde riene gitt seg.fikk en stor rift inne i livmoren så jeg ble sjekket av noen leger og mye styr etterpå men alt er vel nå og vi koser oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...