Gå til innhold

Juni: Hva vil det si når babyen ligger i 2. posisjon?(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Ryggen til babyen min er ut mot høyre side og hodet er festet. Det er vel ikke den aller beste posisjonen for rotasjonen som skjer ved fødsel, men har det ellers noe særlig å si?

Blir babyen "stjernekikker" - født med ansiktet oppover? Eller har ikke dette noen sammenheng? (Det skal jo også være en mye hardere fødsel...)

Fortsetter under...

Dette var jo litt spesielt for det gjør nemlig min også,akk likedan.rart at ikke jordmor sa noe om det...(var på kontroll 6...)dette du sier var ikke jeg klar over...føselen hardere,huff næi da dette går så bra så:)

term 29,men er ganske klar nå!!

Huh? Skal det være verre?

Min ligger med ryggen til venstre siden, hodet har vært festet i tre uker og stumpen/bena hennes ligger på høyre side, har ikke vært plaget med ribbensspark overhodet.

Er det bare når barnet ligger med ryggen på høyre side at det blir en såkalt 2. posisjon?

Skulle nesten tro jeg aldri har vært gravid før så lite som jeg egentlig vet..hehe

Min ligger også til høyre og jordmor har sagt at den KAN da ende opp med å kome med ansiktet først, men det er ikke sikkert. Det kan da bli en litt hadere fødsel fordi omkretset da blir litt større enn om bakhodet kom først. Håper vi slipper det jenter! Jeg er to dager på overtid og bekymrer meg ikke for det, vil bare møte denne jenta nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...