Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen der ute kan svare... :-)

Vi har prøvd i snart 4 år på nr. 3, men får det ikke til. Lurte på en utredning for å sjekke om alt er OK. Jeg er 38 år og han er 37. Har nevnt dette flere ganger for min fastlege, og han sendte meg til en kvinnelig lege som tok en innvendig UL for å sjekke endometriose, men ikke noe mer.

Jeg lurer på akkurat hva jeg skal be legen min om, og om jeg må få rekvisisjon til gynekolog/klinikk eller hva?

Noen som vet om noe i Drammensområdet?

Og hvordan får man Pergo og andre kurer?

MÅ man ha vært igjennom en laparaskopi først?

Takker for alle svar! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5341958-hvordan-f%C3%A5-pergoutredning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Var på sykehuset i Drammen i januar for en laparaskopi.

Hadde tidligere tatt blodprøver og UL, men de fant en lite flekk med endometriose

under operasjonen. Dette var ikke synlig på UL, så jeg synes det er litt rart

at de tar det for gitt at du da ikke har det?

Jeg fikk ihvertfall beskjed om å ringe etter tre mnd hvis ingenting hadde skjedd,

for da skulle vi få hjelp videre.

( Regner med at det er Pergo det var snakk om )

Klem

Be om en ny henvisning til gyn hvis du ikke velger å gå privat. Men da tror jeg du må inn til Oslo... (omnia, volvat, balderklinikken...) Det er selvfølgelig dyrere men min erfaring er at det lønner seg. Fortere time og en bedre oppfølging. Du bør også få tatt hormon blodprøver + stoffskifte. I tillegg få en henvisning til sædprøve til din mann. Selvom han har hatt god sædkvalitet før kan dette forandre seg. Og husk at en fastlege kan ikke ta en slik prøve selvom han sier at han har et mikroskop. Sædprøve må analyseres på en fertilitetsklinikk. Det er som regel ikke lang ventetid på å få tatt en slik prøve men nå er det jo en del sommerferie ute å går....

Oppstart av behandling med medisiner skal bare settes i gang av en gyn.

Ønsker deg lykke til

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...