Gå til innhold

Info om Østrogen og Progestron verdier.

Anbefalte innlegg

Hei aller der ute.

Tenkte jeg ville dele litt informasjon med dere. Jeg går til akupunktur for å prøve å blir gravid. Vi har holdt på i tre år, men det skjer ingen ting. Har hatt tre insamasjons forsøk, og skal i gang med vårt siste IVF...jeg gruer meg.Hun jeg går til akupunktur hos har gitt meg en del informasjon/opplysninger jeg ikke var klar over når det gjelder å ha for mye østrogen og for lite progestron i kroppen. Jeg tok en blodprøve for og finne ut om min hormonprofil, den sendte jeg til: Khonsu AS som testet ut østrogen og progestronnivået mitt. Det viser seg at jeg har en meget stor østrogendominans og har ikke hatt eggløsning !!!! Det er nok ikke rart jeg ikke har blitt gravid....men når man går på IVF /ICSI etc får man jo medisiner som skal "lage egg " etc...og jeg har ikke tenkt på at det skulle vært noe sånn, da jeg har vært igjennom så mye undersøkelser, blodprøver etc...Hadde jeg visst dette kunne jeg kanskje tatt noen piller el lign. og justert østrogenninvået, kanskje hadde vi klart det på egenhånd...??

Men det kan jeg ikke tenke på nå, er i gang med siste forsøket, sprayer og stikker og venter på ultralyden til fredag...håper det klaffer denne gangen :-)

Dere som vil kan jo lese litt om dette på www.khonsu.no og evt. hør med legen deres.

Ville bare gi dere et tips, jeg kommer i hvertfall til å prøve om det ikke går denne gangen :-)

Lykke til alle sammen !!

Hilsen fra

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...