Prinsesse Leah Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Jeg er ca litt over halvveis og er 20 % sykmeldt. Dvs at jeg jobber i 80 % stilling. Jeg er så sliten!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Jeg er 40% sm - jobber 3 hele dager i uken. Dette holder "liv" i meg, så jeg slipper å bli så innmari sliten. Har en hyggelig lege som mente at dette burde være riktig.
mensana Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Fullt. Begynner på uke 17 i morgen. Er lærer. Snart er det ferie!!! Hurra!
HanneL Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 Hei, jeg jobber fult. Er freelancer og har derfor ikke mulighet til å sykemelde meg. Er uendelig, ubeskrivelig sliten!!!!! Har en gutt på 11 mnd og en datter på snart tre. Hadde jeg vært fast ansatt hadde jeg sykemeldt meg på flekken ( Legen har spurt om jeg ønsker det flere ganger). Har vondt i ryggen, bekkenet, sover dårlig og er trøtt trøtt trøtt. Synest dere det er tyngre denne gangen enn tidligere? Gleder meg også til ferien!
@nnemor Skrevet 13. juni 2006 #5 Skrevet 13. juni 2006 Jeg er "bare" i uke 14, og jobber fult. Er butikksjef, har mange tunge løft, masse varer og kunder. Trives veldig godt i jobben, men er helt utslitt når dagen er over.
Line :) Skrevet 13. juni 2006 #6 Skrevet 13. juni 2006 Er lærer og møtte "veggen" før jeg ble gravid, så det er litt spesielt...var sykemeldt i utgangspunktet. Har jobbet meg tilbake, og er nå i 30% stilling. Men er fortatt sliten og gleder meg til ferien som starter neste fredag. Er mer slitsomt nå som jeg har to fra før ja.
lucky_mom Skrevet 13. juni 2006 #7 Skrevet 13. juni 2006 Jeg jobber fullt. Håper å kunne gjøre det helt til permisjonen begynner, for jeg trives så godt i jobben min. Er i uke 19 nå, og har heldigvis svært få plager. Jentene mine på 6 og 2 år krever jo sitt, men sover heldigvis begge godt på natta (stort sett)...
goytil Skrevet 13. juni 2006 #8 Skrevet 13. juni 2006 jeg jobber ikke, jeg er bare hjemme med de to andre.. og jeg er helt kake... jeg anstrenger meg jo ikke.. men jeg er helt gåen uansett.. nå er yngste man bare 8 mnd men alikvel.. hvor er all energi??? sukk.. ja det er tyngre nå en de andre gangene.. mye...
Gjest Skrevet 13. juni 2006 #9 Skrevet 13. juni 2006 Etter to veldig greie svangerskap der jeg ikke var sykemeldt i det hele tatt, har plagene hopet seg opp i dette! Ble sykemeldt 20% først pga kvalme og sterk hodepine, deretter 50 % pga masse kynnere fra uke 15... Ja ja, nå er det god og lang lærerferie, og så er det bare såvidt innom jobb før permisjonen begynner!
spuntemor Skrevet 13. juni 2006 #10 Skrevet 13. juni 2006 Er i uke 22 og har jobbet fullt hele tiden. Har gått fint, men skal bli fint med ferie snart :-)
msbu Skrevet 14. juni 2006 #11 Skrevet 14. juni 2006 Tror kanskje min situasjon er noe annerledes, ettersom mine barn nå er blitt ganske store og "uavhengige". Har en gutt på snart 9, og en jente på 6. På fridagene mine er jeg alene hjemme, ettersom gutten er på skolen og jenta i bhg (kjedelig å være hjemme på mine fridager - ingen lekekamerater). Var 100 % sykmeldt i 4 uker pga kvalme i første trimester. Dette er nå min 4. uke i jobb etter sykmeldingen, og jeg merker at energien gradvis kommer tilbake igjen. Nå føler jeg meg helt topp (er i uke 18). Jeg jobber i utgangspunktet ca 80 % natt på sykehjem. Hver vakt er på over 10 timer, så jeg er på jobb 2 netter pr uke + 3.hver helg. Jeg får jo selvsagt mange dager hjemme på denne måten, men samtidig sover jeg bort mye av fritiden. Bortsett fra bekkenløsning i begge tidligere svangerskap har jeg opplevd 2 drømmesvangerskap. Satser på at dette blir like bra. Jeg elsker å være gravid, og kunne godt gått gravid "hele livet", hadde det ikke vært for den hersens kvalmen i begynnelsen da. Nå er imidlertid kvalmen borte, og jeg ser lyst på livet igjen, og gleder meg til de 5 mnd som gjenstår.
Prinsesse Leah Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 15. juni 2006 Godt å høre at det er flere som føler seg sliten. Jeg må legge til at jeg har to veldig aktive gutter på 3 og 5 år. Selv om de har vært i barnehagen hele dagen hver dag, så er det full fart frem til kl 20-21. I tillegg har vi pusset opp hus siden påske og har akkurat flyttet inn. Så det er så mye som skulle ha vært gjort. jeg har ikke energi til å ta fatt med noe. Ryggen (bekkenet) er heller ikke smertefri utover dagen. Sukk! Jeg ville at legen skulle sykmelde meg 40 %, men jeg fikk bare 20 som nevnt. Legen min er akkurat kommet tilbake i jobb selv etter perm med 2. mann og hun begynte å jobbe en god stund før tiden (tror ungen hennes bare er 10 mnd). Så det er naturlig at en ikke får forståelse for at en er bare matt og sliten.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2006 #13 Skrevet 15. juni 2006 100%! Det er jo det som er vanlig frem til perm i uke 37..
sajam Skrevet 15. juni 2006 #14 Skrevet 15. juni 2006 Jobber fult hjemme jeg ) Har ei datter på snart tre og en sønn på snart to, det er ganske turbo befengt i heimen her i grunn. Til tider skulle jeg ønske jeg hadde en "vanlig" jobb ) Begge to skal i barnepark fire dager i uka fra høsten av, så da blir det nok andre boller ) Er 23+3 i dag om jeg ikke husker helt feil.
trebarnmam Skrevet 15. juni 2006 #15 Skrevet 15. juni 2006 Hei alle vordene Jeg er sykemeldt 50% pga at jeg rett og slett er sliten.. Har to jenter på 14 og 7 så de krever ikke mest av meg lenger, men allikevel.. Dette svangerskapet har tatt knekken på energien.. Så jeg fortsetter med sykemelding frem til perm noe som er vanlig det også;-)
Pusemamma11.10.06 Skrevet 15. juni 2006 #16 Skrevet 15. juni 2006 Jeg er ikke sykemeldt, men jeg har bare 50% stilling i utgangspunktet. Jeg er helt kake på slutten av dagen og de to andre små får av og til litt ufortjent skjenn! (Dårlig samvittighet!) Gleder meg til ferie om 2 uker!!
mooki Skrevet 15. juni 2006 #17 Skrevet 15. juni 2006 Hei Jeg jobber egentlig 75% men er sykemeldt 50% Jeg jobber i helsevesenet og sliter med bekkenet , slipper nå å jobbe kveldsvaktene og det hjelper veldig:) Kommer nok til å fortsette med det tror jeg.. Men de dagene jeg jobber er jeg dødsliten og må hvile lenge når jeg kommer hjem, noe mine barn synes er veldig kjedelig..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #18 Skrevet 16. juni 2006 jeg jobber på "fiskebu" og er fremdeles i full jobb i min uke 18... Forrige svangerskapet gikk kjempelett og uten plager, å da blei jeg først 50% sykmeldt i 2 uker før 100% når jeg var 6mnd3ukr på vei.. merker stor forskjell dette svangerskapet og har hatt endel bekkenløsningsplager allerede, så regner med det ikke blir så altfor lenge før jeg må krype til korset å bare bli sykmeldt hvertfall 50%...Til deg som skreiv at man skulle jobbe fullt til uke 37... ehm.. ikke alle har jobber som det er mulig å gjøre dette i da... tungt arbeid med lite muligheter til lettere jobb på huset der jeg er f.eks..!! og får man skikkli bekkenløsning er det bedre å bli sykmeldt å ta vare på seg selv enn å bli plaga med det i senere tid også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå