Gå til innhold

lurer på noe ang. sv.papirene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

-hva er ødem?og hva betyr d når d står 1 der?

-Under urin står d L 4+,og P 1+...hva betyr d?

blir glad for svar!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ødem betyr vann i kroppen, men har ikke hatt det selv, så vet ikke hvor mye "1" er.

Vet at P'en står for protein, L vet jeg ikke

Skrevet

Ødem betyr hevelse... Har du noen hevelser så merkes det av der. Det andre vet jeg ikke.

Skrevet

takk for raskt svar;)

noen som vet hva L-en står for da?=)

H.I

Skrevet

Tror L er for sukker i urinen.

Skrevet

Hei,

Ødem = hevelser (grad fra 1-3)

L = bakterier/ leukucytter

P = proteiner eller eggehvite (grad fra 1-3)

Klem

Skrevet

jepp riktig det du skriver over her. Ødem er hevelse/vann i kroppen. 1 behøver ikke å være så mye. Jeg har 3 og ser ut som en vannmelon! Og proteiner i urinen: 1, er heller ikke mye, det er mer vanlig. Men begynner du å få mye vann i kroppen og mye eggehvite/proteiner i urinen, rundt 2-3, bør jordmora di/legen vurdere om du kanskje har svangerskapsforgiftning OM du har andre symptomer også, slik som hodepine, økt blodtrykk, +++++

Lykke til! Det er jo greit å vite hva de diverse tingene står for, supert at du spør!

Skrevet

L er for leukocytter.Hadde alltid utslag på den i begynnelsen,så jordmor trodde jeg hadde urinveisinfeksjon.Men det kan også være forurensning i urinprøven,om det har kommen litt utflod i glasset,ikke vasket deg skikkelig før prøven.Trenger ikke bety infeksjon altså,4 er ganske mye...Jeg hadde bare forurensning i prøvene mine.Litt slurvete der ja..Liker å ta dusjene mine på kvelden,ikke tidlig på morran.

Har også hatt 1+ på protein,uten andre symptomer,har ikke jordmor vært bekymret over dette.Men kjenner du hodepine,væskeansamlinger og blodtrykket er høyt,da er det nok tegn på sv.skapsforgiftning.Mange blir også lyssky.

Det er fint at du spør ja,men ble du ikke fortalt hva de betydde av jormor/lege?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...