Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vert sykemeldt nå i litt over 3 mnd pga bekkenløsning. Har i samme periode søkt om personforsikring. I dag fikk jeg brev derifra... sitat:

Vi må desverre avslå dekningen for uførhet.

Årsaken til avslaget er sykemeldt rett etter tegning pga bekkenløsning og pågående plager i ryggen og bena.

Er ikke det litt ille da? Som regel går jo dette over etter fødsel. Synes det er helt høl i hodet at jeg ikke skal kunne få uføreforsikring pga av bekkenplager. Jaggu er verden urettferdig!!!!

Fortsetter under...

Vet, skikkelig trasig. Venninnen min får ikke forsikret lillegutten sin, fordi han var syk da han han var liten. Nå er han 5. Får kun forsikret barn nr 2 og føler veldig på det.

Jeg vil gjerne ha forsikring, men får det ikke fordi jeg har vært plaget med spenningshodepine over flere år.

Det er veldig ille! Dessverre er det mange som ikke vet om dette. Første gangen jeg var gravid og fikk ryggproblemer på slutten, så vegret legen seg for å skrive ut en gradert sykemelding nettopp fordi hun sa hun visste at dette med forsikring senere kunne bli et problem. Hun kjente til folk som hadde skadet ryggen i trafikkulykker, men som ikke fikk forsikring utbetalt fordi de hadde vært sykemeldt pga svangerskapsplager.

Det er klart at dersom man må bli sykemeldt, så må man, men dersom man kan klare å ordne seg på andre måter, så er det mye bedre med tanke på forsikringsselskapenes syke logikk. Trøsten er at det iallefall er en tidsfrist på når sånne diagnoser ikke lengre gjelder - iallefall når vi tegnet forsikring trengte vi ikke gå lengre enn 5 år tilbake i tid mht evt sykdommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...