Gå til innhold

Får ikke uføreforsikring pga BL...

Anbefalte innlegg

Har vert sykemeldt nå i litt over 3 mnd pga bekkenløsning. Har i samme periode søkt om personforsikring. I dag fikk jeg brev derifra... sitat:

Vi må desverre avslå dekningen for uførhet.

Årsaken til avslaget er sykemeldt rett etter tegning pga bekkenløsning og pågående plager i ryggen og bena.

Er ikke det litt ille da? Som regel går jo dette over etter fødsel. Synes det er helt høl i hodet at jeg ikke skal kunne få uføreforsikring pga av bekkenplager. Jaggu er verden urettferdig!!!!

Fortsetter under...

Jeg er selvstendig næringsdrivende og har søkt samme forsikring for 2 år siden. (Kan jo være grei å ha. Vet jo aldri hva som kan skje)

Jeg fikk avslag for at jeg hadde hatt bekkenløsning i mitt første svangerskap. Søkte forsikringen i 2004 og var gravid i 2000. Ikke hatt noen sykmelding pga. bekkenløsning annent enn under svangerskapet. Så det er ikke lett å få denne forsikringen.

Jeg måtte nøye meg med den jeg fikk hos trygdeetaten.

Hei,

Prøv et annet firma... jeg fikk livs,ulykke og uføre forsikring nå og da har jeg gått med bekkenløsning, vært SM 50 % og hatt masse plager med ryggen før og andre helse problemer men nei den gikk rett gjennom uten noen heftelser... så jeg hadde sjekke en gang til og kanskje tatt kontakt med dem... det bør ikke være noe problem spør du meg siden det skal lit til for at bekkenløsning fører til uførhet på langsikt...

Er det mulig??? Herregud det er jo sykt! Å jeg blir så irritert av detta systemet! Ikke bra for blodtrykket detta her. Skulle jeg være heldig å få den forsikringa en gang, så skal jeg sørge for at jeg blir ufør BARE på trass!!! Huff... godt med litt utblåsning :)

Annonse

Det er sant, men det er jo på langt nær alle da. De fleste blir bra etter fødsel og spesielt de som blir SM og får behandling tidlig. Synes det er urettferdig at de skal være så strenge på det.

Er vel de som blir sykemeldt ei uke pga influensa... skulle ikke de fått forsikring hvis de søkte mens de er sykemeldte???

Annonse

de der vet eg alt om.. er bare 19 men vi har en arvelig kreft type i familien.. og de kan finne ut om man er mottakelig for den sykdommen med bare en blodprøve og da fikk vi besked fra haukeland sykehus og få uføreforsikring og gjeldsforsikring før vi tok den prøven.. for visst det viste seg at vi hadde det genet ville vi ikke få forsikring.. men vi hadde ikke det genet heldigvis.. forsikringselskaper er sleip.. når det er sjangse for at de må legge ut penger så avslår de.. men du skal betale masse penger i måneden eller året så de kan tjene penger på deg uten at du får bruk for forsikringen.. det er utrolig sløvt.. blir så frustrert og forbanna eg...

Selvom du sendte inn papirene en dag før du ble sykmeld. har ikke det så mye å si.

De ringer din fastlege og får opplysninger om din helese tilstand. De kan gå tilbake i din syke historie 10 år tilbake. Om jeg ikke husker helt feil.

Jeg ble sykmeldt delvis pga bekkenplager forrige svangerskap. På grunn av dette fikk jeg oppført et forbehold på personforsikringen min at dersom jeg blir ufør pga bekkenløsning vil dette ikke bli dekket. Men jeg fikk forsikring utenom, altså! Tror det er Terra vi har...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...