Gå til innhold

ukene stemmer ikke!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

i følge jordmor å lege er jeg i uke 37 idag å i følge BIM er jeg i uke 38 idag... skjønner ikke helt? termin er jo den samme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BIM regner 41 uker mens jordmor og lege regner 40 uker, tror dette er forskjellen.

BIM regner med en ekstra uke istedet for uken + antall dager inn i neste uke sånn som lege og jordmor (uke 34 +3)

Skrevet

har bestandig tatt det som jm å lege har sagt i utganspunkt, men blir så irritert når jeg kommer inn her å ser at jeg er en uke lenger enn hva jeg er =)

Skrevet

takk... da vet jeg vertfall det =)

Skrevet

Det er bare forskjellig måte å tenke på...Jeg er i uke 31 + 5 dager...dvs jeg er ferdig med 31 uker og 5 dager inn i neste uke som er den 32. uken...BIM sier derfor at jeg er i den 32. uken...Jordmødre og leger sier 31 + 5, litt mer presist....

Skrevet

Kanskje forskjellen er at de her inne regner deg i 38. uke, og legen mener f.eks uke 37 + antall dager....

Skjønte du hva jeg mente? Jeg er ikke sikker:)

Skrevet

Det var det mersa forklarte jeg også prøvde å si:)

Skrevet

jaokei.. men i dag er jeg akkurat 37 uker på vei i følge jm å lege å 38 i følge BIM...hehe

Skrevet

Jeg tror egentlig at de mener det samme, men at legen teller fullgåtte uker og barn i magen sier at du er inne i en ny uke, nesten som at vi er i 21 århundre på en måte. men egentlig er vi jo i 2006

Skrevet

Du er i den 38. (trettiåttende) uka, men 37 uker fullgått (på vei).

Du er altså i uke 38, men 37 uker på vei ;-) Litt forvirrende - jeg vet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...