Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har akkurat kommet fra legen, og hun har henvist meg til røntgen med kontrastvæske. Husker ikke det "fine" ordet for det. Er ikke dette vondt å gjøre? Jeg ble jo sterilisert i 98, men ble gravid i 2002.(sjokk) Fikk SA da, men nå ønsker jeg jo å bli gravid igjen. Skal på rtg for å se hvor stor åpningen i egglederen er, event om det må blokkes ut eller rekonstrueres. Vet noen om det tar lang tid å komme inn på sykehuset for dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5339986-v%C3%A6rt-hos-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Du skal sikkert til HSG røntgen. Det må taes dag 7-12 i syklusen din, og det kommer ann på sykehuset du skal til, om du får tatt det i første syklus.

Jeg tok det i forrige mnd, og synes det var litt ubehaglig, nesten som GU, men ikke noe å grue seg for. Og hadde ingen ettervirkninger.

De sier at man lettere kan bli gravid etter en slik undersøkelse, og jeg skal bekrefte om det stemmer om noen dager. Jeg skulle nemlig hatt mens i går:-)

Oj, da må du si ifra når du har testet!

Ja, blir spennende å se hvor stor åpningen er etter at egglederen har grodd sammen igjen hos meg. Mye rart en skal utsettes for som kvinne ja, ja....

For meg er det jo slik at om ikke jeg var blitt ufrivillig gravid etter sterilisering hadde jeg ikke engang tenkt tanken om et nytt svangerskap. men etter SA ,har kroppen mistet noe, og da har jeg endret holdning, i tilegg til at livet mitt har endret seg veldig siden den gang.

Tusen takk for info krakra.

Hei. Nei, det er ikke vondt, men litt ubehagelig. Bitteliten ballong som føres inn i livmoren og en kontrastvæske som sprøytes inn i egglederne. Med samme de sprøytet, kjentes det ut som menssmerter som varte kun noen sekunder. Jeg fikk god forklaring av legen etterpå. Man bør ringe til sykehuset den dagen man får menstruasjon for å bestille time - dette for å være sikker på at det klaffer med riktig dag. Jeg var der på dag 9. De sier at man ikke skulle kjøre bil, men det gjorde jeg. Det er som en vanlig GU og unnagjort på en halvtime. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...