Gå til innhold

Kan spiraler dette ut av kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hormonspiral og lurer på om nin har sklidd ut, er dette mulig? Har hormonspiral....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, spiraler kan dette ut. Det har jeg både lest og hørt om. Jeg har en venninne som ble gravid med spiral, eller rettere sagt tror at ho mistet spiralen uten at ho visste om det. Ho ble i hvert fall gravid, med kobberspiral. Spiraler kan dette ut. For meg virker det merkelig at noen kan miste spiralen uten at de merker det. Hvis den detter ut mens du sitter på do burde du kjenne det, syns jeg. Hvis den detter ut i buksa de, i bindet ditt mens du har menstruasjon, da må du i hvert fall både merke det og se det. Så jeg syns det er fryktelig rart at det går an, men det gjør faktisk det. Du får kjenne godt etter om du kjenner trådene på spiralen din, hvis du ikke finner de, må du bare dra en tur til legen din så fort som mulig.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, den kan skli ut. Dette kan f. eks skje under menstruasjon. Du vil kunne se den, men den er ikke større enn ca. tre cm.

Den kan også bevege seg oppover i livmoren, slik at du ikke kjenner trådene. En lege vil kunne finne ut om den er der eller ikke ved å ta en GU, eventuelt en ultralyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...