Lille-nusse Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 tenkte jeg skulle dele med dere hva min lege sier. Leste her inne at sjansen for å få svangerskapsforgitning er liten med barn nr to, og at dersom du går barn med en annen mann?! her er hva jeg har klart å grave ut av min fastelege: -Dersom du fikk svangerskapsforgitning for uke 30 i svangerskapet er det større sjans for at du også får det neste gang. .-Dersom du får barn med samme mann er risikoen større for dei tror svangerskapsforgitning har en forbindelse til far. - Det er ingen grense at når en har hatt keisersnitt så får en bare 3 barn, det kommer ann på en enkelte sitt operasjonsår og helse. - det er ikke sikkert at dersom en får svangerskapsforgitning første gangen trenger en ikke få det neste gang, men risioken er der
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Svangelskapsforgiftning er noe dem ikke har så mye peiling på.. men jeg fikk i uke 31 og fikk svangelskapsforgitfning enda en gang.. samma far til begge to.. men den siste gangen så har jeg lett kunna mista livet mitt.. men jeg hadde flaks at jeg ble lagt inn noen dager før.. så jeg kan ikke ha flere barn for da trur dem at jeg mister livet.. Men.. sjansene for at du skal få det to ganger er der men ikke så stor.. men større sjanse siden man har hatt det før.. enn hvis du ikke fikk det første gangen.. men det skjer det å.. ikke første gangen men kan få det andre gang.. men heldigvis så er dem flink til å følge opp og gjør man trygg.. lell om at jeg ikke vil leke med livet en 3 gang..
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Ja, det er skikkelig skummelt m sv.skaps forgiftning altså........... Jeg mener å ha lest et sted at man tror grunnen til at man ofte ikke får det med en ny mann, er at da har det gjerne gått ekstra lang tid i mellom fødslene og at det er det som er avgjørende- og da ikke mannen. Altså at jo flere år i mellom fødslene jo mindre sjanse er det for ny svangerskapsforgiftning. Hmmm, men det hjelper ikke meg noe særlig, for jeg har ingen planer om å skifte ut gokjæresten )
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Der tror jeg at tankene mine gikk litt på kryss og tvers når jeg skrev.....med tanke på det siste jeg skrev og det jeg hadde lest et sted. Ja, ja- satser uansett på at det går fint neste gang )
Inga Bling Skrevet 17. juni 2006 #5 Skrevet 17. juni 2006 Jeg bytta mann, og det var 8 år siden sist fødsel, og jeg har aldri vært så syk som sist, og jeg fikk beskjed om at det var mindre sjanse for svnagerskapsforgiftning gang nr 2 med samme mann, fo da hadde kroppen en slags vaksine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå