Gå til innhold

Til syden med baby i magen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I går bestillte vi oss tur til Mallorca 5 september, da er jeg ca 4.5 mnd.

Er det noe spesiellt jeg må tenke på med mat og bading osv?

Skal også ha med oss vesla på 1.5 år. Hun kan vel spise omtrent det samme som oss, eller?

 

Takker for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på at du får godt vasket salat og gjennomstekt kjøtt. Ellers kan du spise det du spiser hjemme...

 

Vi har ikke pleid å ta noen spessielle forhåndsregler når det gjelder sønnen min og mat når vi har reist. Og det har gått helt fint. (har styrt unna kremis bare)

 

Ha en super tur! :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også til syden når jeg er 4.5 d på vei. Vi reiser til Kypros 18 sept. Var i syden 13 uker på vei sist. Gikk bra. Spiste ikke salat eller frukt som jeg ikke hadde vasket selv, kun godt stekt kjøtt osv. Var litt sær i matveien da så hadde med litt knekkebrød og pålegg.Har vært 2 ganger i syden med snuppa på 2, gått kjempefint. Antibact sevietter er kjekt for alle å ha med + ei lett vogn. God tur, vi gleder oss. Tips, kjøp deg gode støttestrømper til flyturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du må unngå all form for mat som ikke er kokt eller stekt godt nok. Det å sitte å grave i sanden er heller ikke lurt, fordi det er jo nettopp i sanden kattene gjør fra seg - de er en stor smittekilde av toksoplasmose. Hvor de gjør fra seg det er jo heller uvisst, derfor frarådes dette.

 

Familien pleier å reise sydover minst to ganger i året og vesla har vært med fra hun var 5 mnd. gammel - det har aldri vært noe problem. Vi reiser også til litt mer "ukjente" steder, Mallorca er jo masseturisme og "up to date". Det viktigste du må tenke på er at hun får i seg nok med drikke, og at du unngår mat som du ser har ligget i solen.

 

Jeg for min del har avbestilt sommerens sydentur fordi jeg er inneforstått med at det er en mye større risiko for å bli smittet av noe der nede, og det ville jeg aldri "tilgitt" meg selv for. Jeg har ei jente på 5 år og hvis jeg ikke skulle ha kunne lekt med henne i sanden - da ville ferien blitt amputert.Vi reiser heller til neste år da minsten vil være rundt 1/2 år, men for all del, god tur! PS: ring legen din, han/hun vil gi deg råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Rhodos i sommer, 12-14 uker på vei. Jeg snakket med legen og han mente det var helt greit. Ta de samme forhåndsregler som hjemme, vær forsiktig med salat/frukt du ikke vasker selv, ha en ekstra god håndhygiene og ikke vær borti katter var det han sa. Det går også an å ta en toxoplasmose test før du reiser og 3-4 uker etter du kommer hjem for å være på den helt sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal til Tobago i november og da er jeg 27-31 uker på vei mens vi er der... Skal bli så deilig med en laaaang ferie... Og tar med lillegutt som da er 1 år og 11 mnd.. Ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...