Gå til innhold

røyking


Har en herlig gutt:)

Anbefalte innlegg

jeg fant ut at jeg var gravid på torsdag, ikke planlagt men vi har bestemt oss for at det her skal vi klare! jeg har røyka i 10 år og nå får jeg såklart veldig dårlig samvittighet de få gangene jeg tenner på en røyk.. skal slutte helt nå er det kanskje toppen 3 om dagen, får dårlig samvittighet hver gang jeg tenner på en røyk... men er vanskeliog så lenge det ikke har gått opp for meg at jeg faktisk er gravid, er det større sjanse for å miste når man er så dum å røyker, huff føler meg dum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet akkurat hvordan du har det.Men vi får bare ta oss sammen og prøve å slutte.Tror det er bra vi føler oss dumme når vi røyker med en liten en i magen.Jeg klarte å kutte ned til en på kvelden da jeg gikk med førstemann.Men denne gangen vil jeg slutte helt,bare fryktelig vanskelig!!!!

 

Stå på så skal vi nok klare dette her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal klare det... altid sagt at den dagen jeg ble gtavid skulle røyken legges på hylla med engang.. men det skjedde jo så fort! skal gå inn for ikke å ta noen i dag, får jeg heller være litt sur og grinete:) hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du allerede har kutta ned til 3 om dagen syns jeg du har vært utrolig flink!!! Fokuser heller på hva du har klart, og sett deg definerte, klare mål for hvordan du skal håndtere røykekuttinga framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, ja skal klare det! faktisk blir jeg irritert når jeg ser gravide damer som røyker og selv om ingen ser at jeg er gravid, blir jeg sint på meg også.. for jeg er jo like gravid for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Er også seks uker nå.

Kuttet ut røyken på dagen da jeg venta vesla for 14 mnd siden, men begynte igjen da hun var ti mnd(dumme meg!!)

Denne gangen er det myyye vanskeligere, men jeg er nede på ca tre om dagen, og skal nok klare å slutte helt!

Har også veldig dårlig samvittighet hver gang jeg tenner meg en røyk, og mener det er bare bra!! Blir jo litt lettere å slutte når man har noen andre enn seg selv å tenke på!

Ønsker dere lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var en kjempefin tråd som jeg ble glad av å lese. Dere virker veldig motiverte og flinke alle sammen.

 

Siden jeg er mann så hadde ikke jeg den samme dårlige samvittigheten som samboern min hadde da vi fant ut at vi var gravide. Men det hadde hun! Veldig, så vi ble enige om å slutte den samme kvelden. Det har holdt hardt, men vi har klart det. Og det gjør helt sikkert dere også.

 

Dårlig samvittighet er ingen god følelse, men det er en veldig god motivasjon. Stå på!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra med pappaer her...:) Skriver ned noe som står i boka om røyking. Syns det er kjempe bra av dere å kutte ned og slutte osv.. Jeg har aldri røykt, så jeg aner ikke hvor vanskelig det er... Men her kommer dommen fra boka:)

 

Fosterets blod tar opp dobbelt så mye kullos som morens blod. Kullosen blir dessuten værende lenger hos fosteret enn hos moren. Hvis moren tar dagens siste sigarett kl 2300, er blodet hennes uten kullos kl 0600 neste morgen. Hos barnet har kullosen imidlertid ikke forsvunnet - halvparten er fortsatt til stede neste morgen. Dersom moren røyker flere sigaretter om dagen, betyr det at fosteret har kullos i blodet hele tiden.

 

En liten tankevekker. Håper dere klarer å slutte :)

Sist jeg gikk gravid var det masse snakk om røyking her inne da og. Da fortalte ei jente at ho hadde fått sp.mål på UL om ho røyka. Det får vi jo alle sp.mål om... Ho sa ja,og da sa de at ho skulle fyre opp en røyk. De fikk da se at fosteret krympet seg sammen. Mulig av smerter... Men jeg har tenkt på dette. For hvis dette er tilfelle bør jo alle som røyker få se det...

Håper dette får dere til å kutte enda mer ned på røyken!

 

Lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...