Gå til innhold

Juni: Svangerskapsforgiftning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har kjempe hovne ben, er kvalm med jevne mellomrom, svak hodepine men vet ikke om jeg ikke om jeg høyt blodtrykk, (skal til jordmor på torsdag). Bare lurer på hvor mye vann i kroppen man kan ha før det blir unormalt. Hadde termin igår men ingen tegn til fødsel enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sikker...men tror mange kan ha mye vann i kroppen uten at det er svangerskapaforgiftning.

Er det ikke mulig å stikke innom legekontoret, dei kan jo sjekke om du har eggekvite i urinen selv om du ikke har time.

Vet at du bør ta det med ro vist det er forgiftning.

Snakk med legekontoret, det skader ikke å ta en sjekk på deg, jeg har i allefall fått beskjed om å komme før jeg har time, hvis jeg ikke føler meg bra.

 

Lykke til, og hadde vert kjekt å høre hvordan det går med deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket og eggehvite i urinen din er de alvorligste tegnene på svangerskapsforgiftning. Dersom du i tillegg får hevelser (vann i kroppen) bør du få sjekket det opp. Spesielt ansiktsødemer og hodepine i tillegg.

 

Ellers kan du ha fryktelig mye vann i kroppen uten at det betyr noe. I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 5 kg den siste måneden og dette var hovedsaklig vann.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tegnene på svangerskapsforgiftning som du bør være obs på er :

KRAFTIG hodepine som sitter i panneområdet, eller bak øynene..

kvalme

Synforstyrrelser , flimring eller ømfintlighet mot lys

PLUTSELIG forverring av ødemer , spes i ansiktet, og hender og føtter.

Smerter øverst i magen.

 

Dette er hva jeg har fått beskjed om å passe på ettersom jeg plutselig fikk veldig høyt blodtrykk..

HVIS du merker noe av dette , ring føden !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget på sykehuset siden mandag (5 dager) pga svangerskapsforgiftning.

Formen min er som før for å si det sånn. Jeg merker ingen ting til forgiftninga.

 

Men JM fant høyt blod trykk, mye hevelser på kroppen min. + Eggevite i urinen. Alle de 3 skal være med for at det blir sett på som sv. forgiftning.

 

Nå har de hatt meg til observasjon denne uka, og alle prøvene ligger stabile. Blod trykket er litt for høyt og eggevita er på 2+ fortsatt. Formen min er fin, og baby har det fint i magen. Så nå har jeg fått permisjon i helga. =)

Men når man først har blitt syk, så blir man ikke frisk før ungen er ute. Så jeg må levere prøver hver morgen. Faren er at man kan bli akutt veldig syk, derfor har de tett oppfølging. Så hvis du er litt i tvil stikk ned med urinprøve til legen, så får du svar med en gang =)

Beskjeden jeg fikk var å komme tilbake med en gang hvis formen min forandra seg.

Jeg regner med jeg blir satt i gang til uka, har nå litt over en uke til termin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi flere i samme båt.

Jeg er også hoven i beina, og med et jojo-blodtrykk.

Har fått beskjed om at pannehodepine, smerter øverst i magen (leveren), og flimring er det jeg skal passe meg for.

Kvalmen holder jeg i sjakk med hyppige små måltider.

 

Ser vi har termin nesten samtidig, og nå er jeg også på overtid.

Vi får bare passe på!

Jeg har sikkert levert litervis med urinprøver nå, men en ting har jeg lyst til å videreformidle.

 

For en trygg og god oppfølging jeg har fått etter at blodtrykket begynte å stige for en måned siden!

 

Jordmødre, sykehus, fastleger, sykepleiere og alle jeg har snakket med under kontroller og i telefonen har vært superhyggelige og imøtekommende. Det er jo så mye klager på helsevesenet at jeg nesten er overrasket over den gode servicen jeg har fått som gravid!

 

Var til og med inne på sykehuset på søndag, og fikk CTG etter at hele avdelingen hadde avviklet flere fødsler, og det tydeligvis hadde vært hektisk.

 

Så vi får bare ruge videre, og være glad når de passer på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...