Gå til innhold

løfte tung, kan eller kan ikke?


vekt85

Anbefalte innlegg

hva vil si å løfte tungt? hvor tungt er tungt? :)

Når jeg spurte legen ang. løfting så hun at det trengte jeg ikke å tenke på før jeg fikk mage, å da fordi jeg måtte passe på ryggen. . .

blir jo en del løft på jobb, da jeg jobber i en omsorgstjeneste der mange sitter i rullestol... burde jeg prøve å unngå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er blitt frarådet tunge løft, ikke bare pga ryggen, men fordi det kan framprovosere kynnere. Ikke nødvendigvis farlig for knøttet, men kan skape unødvendig ubehag/smerter for den gravide. Selv kjenner jeg at ved tunge løft nå (slutten av 1.tri) så får jeg vondt i magen. Det gjør meg stressa. Har også hørt (men det KAN være rykter) at tunge løft i starten av svangerskapet kan øke risikoen for SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: tunge løft for min del betyr at jeg hemser rundt på 2-åringen min hele tida (hva annet kan jeg gjøre) men at jeg lar mannen min løfte de tunge eskene - vi står midt i flyttesjau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. oki.. vi er jo bestandig to på løft på jobb da, men har jo brukere opp til 80kg. men får unngå det vis jeg kjenner ubehag, har ikke hatt noe problem med det til nå. . . så jeg får vel se det litt ann..

Synes det blir sagt så mye forskjellig, blir litt forvirret innimellom:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å bli forvirra ja. Man hører så mye. Mitt råd er å spørre jordmor heller enn lege - hun er ekspert mens fastlegen din vanligvis er allmenn-medisiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...