Gå til innhold

Andre med høye sf mål?

Anbefalte innlegg

Jeg er tilsynelatende i uke 24 etter ul termin, men sf måla mine tilsvarer uke 32! 3 jordmødre, bortsett fra hun på ul, mener jeg må være en mnd lengre på vei, siden jeg ikke har mye fostervann. Nå må jeg på ny ul, men jeg er skikkelig bekymra! Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5339172-andre-med-h%C3%B8ye-sf-m%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 3 ukers forskjell på menstermin(26 juli) og ultralyd termin(15 august).Og målene mine ligger ganske godt over symfysen,i forhold til ul termin.Så egentlig tror jeg at hun kommer før 15 august..

Tror ikke du har noe å bekymre deg over!:)Kanskje du er så heldig at du er nesten en mnd lenger på vei,enn du først trodde!Da har du jo mindre ventetid!!

Det kommer nok til å gå så fint!!

Har også høye sf-mål. Ligger flere streker over det grønne feltet. Legen foretok vekstkontroll, men det var bare et avvik på + 5% første gang og +8% andre gang. Ikke noe unormalt stor unge og normalt med fostervann.

Er veldig kort i overkroppen og det kan jo være dette som gjør målene så høye. Alt blir liksom presset utover.

Elias var 4100 gram da han ble født to dager før UL og menstermin. Mitt symfysemål var jevnt over hele svangerskapet, og lå litt over den røde linja.

Er 3200 gram mye i uke 37? Husker ikke helt hva som er normalt. Trøst deg med at hun kommer når hun kommer og er så stor som ho er! God trøst, ikke sant?

Lykke til i alle fall!

Annonse

Jeg har nesten ikke mage. Alle tror jeg bare er en 4 mnd. på vei. SF målene ligger mellom neders og den røde. Men på ul har de målt barnet i uke 25 +2% og i uke 32 +7%. Så det har ikke alltid så mye å si hva man ser uten på virker det som. Vi syntes det er rart å ligge over normalen å ha så "liten" mage. Er i uke 36 nå og skal på ny ul i morra. Så det blir spennende å se hvordan målene blir da.

BÅde mine SF mål og UL mål på barnet er høye, og det ligger helt i overkant -Dvs såvidt innenfor det lysegrønne feltet. Jeg er også kort i overkroppen, har en stor mage, men har jo også fått påvist at det er en stor gutt inni der. Termindatoen er ikke endret av den grunn, men jeg HÅPER han kommer litt før -Det er fullt inni her!!! (uke 34)

Det som er veldig rart er at jeg har lang mage også.. jordmor sjekket muligheten for om jeg rett og slett var kort, men d er jeg ikke. Ikke var livmor unormalt smal heller! Magen min ser ikke stor ut, får høre at jeg er liten(!) MEN sf målene er kjempe store! En diger rute over farget felt.. altså 8-9 uker mer enn det jeg "egentlig" er på vei..

Før ul mente de jeg enten ventet tvillinger eller var lenegr på vei... ingen av delene stemte med det jordmora der sa.. men så skrev hun at jeg hadde siste mens i mars også da... kanskje hun rett og slett var full... eller veldig sliten....?

Jeg lå hele tiden langt over det grønne området og var skikkelig bekymra. Men det er også mulig at lege kan måle feil. De tar utgangspunkt i beinet ditt nederst på magen, og hvis de ikke finner akkurat der det slutter, så kan det lett bli slurv...

For min del så jevnet det seg ut etterhvert. I uke 35 var jeg endelig innenfor de grønne området. (fremdeles en del over den røde streken, men). Men tenker at babyen kommer uansett, så stor som den er, det er ikke så mye jeg kan gjøre med det :-)

Jeg lå også ett godt stykke over, uten at legen kunne forklare meg hvorfor. Så kom jeg til jordmor som målte meg til helt normal!! Hun sa at legen min mest sannsynlig har målt meg feil, for det var ikke mer enn to uker mellom siste kontroll hos legen, og første kontroll hos jordmor. Så de kan absolutt ta feil også!

hei! :)

jeg var på ul i forrige uke.. var da i uke 34 av svangerskapet, og barnet var ca 3000g. legen sa det ikke var noe å bekymre seg over.. at det var flere barn som var så store på denne tiden :) på sf målet mitt så ligger jeg 2-3 ruter Over det øverste lysegrønne feltet.. har vist mye fostervann også :)

men jeg har fått beskjed om å ikke bekymre meg, så da prøver jeg så godt jeg kan å la ver ;)

men magen er tuuung i varmen!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...