Gå til innhold

Litt teit, kanskje men har jeg lov til å være skuffa over svigermor?

Anbefalte innlegg

I slutten av april/ starten på mai var hun og svigerfar her. Da så hun at vi mangler en del ting og tang, en løper, ei lampe, ett oppbevaringsmøbel i gangen vår etc. Dette er ting vi vet men som vi har følt ikke haster, det er nok av andre utgifter i forb. med nytt hus. Så har tenkt at vi tar det når vi får råd:)

Så sier svigermor at hun skulle kjøpe en løper til kjøkkengulvet vårt og ei lampe til spisestua, samt en spesiell benk jeg og hun hadde sett på en butikk. Vi skulle dra ut etter den 12. mai for da hadde hun fått lønn. Det var jo greit det. Sa til henne at det ikke var nødvendig, men jo, hun ville kjøpe det til oss. Ble jo selvsagt glad, og det er jo helt opp til henne hva hun bruker egne penger på liksom.

I dag er det den 13. juni og jeg har fremdeles ikke hørt noenting om hverken det ene eller det andre. Prøvde å hinte helt forsiktig en gang, men da nevnte hun det ikke med ett ord igrunn. Jeg kommer ikke til å mase om disse tingene, selvsagt ikke. Som sagt haster det ikke. Men hun har jo tross alt lovt meg dette og har nå "glemt" eller glemt det:( Synes det er litt leit jeg, men er det teit av meg?

Skriver her for vil være anonym nå....

Fortsetter under...

Mener selvsagt at hun kan gå tilbake på det hun har sagt, forventer egentlig ingenting. Men hadde vært så mye bedre om hun hadde sagt eller meldt meg om at beklager, jeg kan ikke holde det jeg lovte. Hadde akseptert det jeg, og kommer uansett til å kjøpe dette etterhver, når vi får råd selv... Så det er jo ikke det som er problemet. Men at hun lover og lover og ikke holder det. Selv ikke alltid overfor ungene. Har begynt å si til de at de må ta ting med en klype salt, det som kommer fra henne:(

Ville nok kanskje blitt litt skuffa ja, men det kan jo være hun har fått veldig lite i lønn eller fått baksmell på skatten eller noen andre uforutsette utgifter og føler seg litt "flau" over at hun har sagt det til deg da... Så ville nok ikke sagt noe til henne nei, men skjønner at du er litt skuffa:-) Håper du kommer over det da, plutselig blir du kanskje gledelig overrasket allikevel! :-)

Hun visste nok om skatteoppgjøret på det tidspunktet. Til vanlig er hun ikke sånn at hun skjems over å si det dersom hun ikke har råd til det. Er ikke det at jeg går rundt og tenker på dette hver dag, men i dag gjør jeg altså det:/ Verden går nok ikke under av den grunn:) Men synes det er dumt likevel. Og synes det er en uting at folk ikke holder det de lover....

Skjønner at du synes det er rart/ at du er litt skuffet.

Merkelig av henne å ikke gi beskjed dersom økonomien ikke tilsa shopping likevel, når hun først har lovet det så klart. Tausheten blir da bare helt rar....

Når det er sagt: ikke la svigermor irritere deg. Det har jeg sluttet med for lengst, prøver å fokusere på det positive, for min egen del, og den løsningen er aller best også for meg!

Det er sant, skal overse det. Kan hende hun er litt fornærma på meg også, for jeg ville ikke være med på slektsstevnet hennes. Men det må hun bare skjønne. Jeg er gravid med forhåpentligvis bare en til 2 uker igjen til baby er her. Jeg har vært en del plaget med ryggen og det vet hun og det har jeg unnskyldt meg for. Var ikke helt i form hun kom en gang, uanmeldt, og var ikke særlig sosialt anlagt av den grunn. Men har sagt fra i ettertid og bedt om unnskyldning.

Men det kan også være fordi jeg har begynt å ta igjen litt av de kommentarer hun kommer med til meg.... Om str min osv. Har komplekser for vekt og fasong, og det er ikke bedre fordi om jeg nå er gravid. Blir utrolig lei meg av slike kommentarer. Men det rare er at det er bare hun og favorittdattra som har kommentert det. De andre sier mangen min er liten og nett. Veeel, nå er den jo høygravid da, men har ikke lagt på meg annet enn magen, denne gangen. Og kommentarer om at baby kommmer til å bli så usannsynlig stor, for det var jo de andre også. Siste mann var ikke i nærheten av 3.5 kg engang. Men dette har gjort at jeg nå gruer meg til å se hvor stort dette barnet er, for det høres ut som det ikke er pent eller noe at barnet er for stort...

Hva er liksom for stort da, og hva skal jeg gjøre om baby veier "for mye". Sikkert endel hormoner her nå, men litt greit å få tømt seg sånn anonymt....

Annonse

Hør med mannen din om han føler at han kan spør henne direkte.

Man kan spør veldig direkte uten å være frekk.

Feks. " Vi lurte på om du fremdeles har lyst til å kjøpe de tingene som vi snakket om for en stund siden? Hvis ikke vil vi prøve å få kjøpt noe av det i løpet av sommeren...."

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...