Gå til innhold

Svigerfar gav min 3 mnd gamle baby SJOKOLADE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har grint i hele dag, mest fordi jeg er så sinna.

Var hos svigerfar på besøk i går, jeg skulle en tur på do, ble bort kanskje 5 min

Kommer tilbake å der står svigerfar bøyd over henne i vippestolen og mater henne med sånn flytende sjokolade til å ha på is.

"Se så godt hun syns det er" sier han, huner nok lei av å bare drikke melk stakkar liten.

Jeg begynte å grine, jeg takler ikke sånt.

Jenta mi fikk vondt i magen og jeg har gått oppe med henne flere timer i natt.

Hun hadde kolikk inntil nylig også.

Mannen min var ikke med, jeg har informert han per tlf, men han forsto ikke hvorfor jeg var så sint, "ikke så farlig vel"!

Haloooooo, er det mulig!

Akkuratt nå er jeg så forbanna at jeg vet ikke hva, faens idioter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke direkte farlig men skjønner at ho vart dårlig i magen stakkars. Håper at det ikke var mye han ga ho da....

Her har eg gitt klar beskjed til alle at ho får ikke lov til å smakke på noe før eg har begynt med grøt.... Svigefaren din mente sikker berre alt godt med dette men du må informere han om at ho ikke skal ha noe annet å ete en melk fordi det er det beste for ho.

Noen barn har jo begynt med grøt ved 3mnd alder men det er jo noko anna en sjokolade,,, litt for sterk kost til å begynne med.

Skrevet

Mormoren min ga min 3 mnd gamle datter jordbærsyltetøy. Vi satt ved bordet og plutselig ser jeg at hun putter en skje med syltetøy inni munnen på henne. Jeg utbryter hallo!hva driver du med!? Hun bare ser dumt på meg og sier Stakkar liten må jo få litt søtt! og gir henne enda en skje:( HALLO!???Det er min unge for f!!!

Skrevet

Jeg hadde vært så sint at jeg hadde sprukket... Skjønner deg godt!

Skrevet

Må få litt søtt ja, akkurat den han sa også!

Jeg blir så sinna at jeg nesten sprekker, det er så utrolig frekt!

Må lure på om jeg fikk kilovis med sjokkis osv da jeg var baby..

Skrevet

Neste gang gir du svigerfar en sprut puppemelk i ansiktet og sier at han skal få kjenne noe virkelig søtt!

Kjenner meg veldig igjen i det at generasjonene over oss synes så synd på de stakkars, stakkars babyene som ikke får smake noe søtt.... men MM / MME er jo faktisk veldig søt på smaken :-)

Skrevet

jeg er stygt redd for at når barna våres får barn, altså våre barnebarn så er jeg sikker på at vi gjør det samme??!!!... hadde dette vært meg hadde det blitt lenge til svigerfar fikk sett barnebarnet sitt.. og hadde mann min svart meg på den måten hadde han gått på hode og ræva ut... ingen som vil ha en unge med magevondt!!!

Skrevet

Skjønner godt at du ble sint da ja, da datteren min var på den alderen fikk hun tomatsuppe av bestemoren min.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble sint, men det er da ingen ting å grine for??? Gi klar beskjed om at du ikke aksepterer at han gir babyen din sjokolade, hun får magevondt, og at hun ikke er klar for noe annen mat enda.

Nå skal det sies at min mann fikk fiskeboller i hvit saus fra han var tre mnd, og han vokste opp til å bli en staut mann.

De dauer ikke av det. Slapp av.

Skrevet

skjønner godt hovedinnlegger jeg.. det er veldig sårende å bli overkjørt, i hvertfall av svigerforeldrene..! er vel ikke det at sjokoladen er så farlig, men det er ikke noe særlig å se at andre gjør med ungen din som de vil.. blir ikke mye tillitt da nei. Har enda til gode at det har skjedd her, og det håper jeg virkelig at det ikke gjør... da blir jeg forbanna

Skrevet

Hadde du reagert likedan hvis det hadde vært din far eller mor?

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du ble så oppskaket - for jeg kan love deg at da kommer du til å få mange episoder hvor du blir oppskaket. Ungen dør ikke av at svigerfar har gitt henne litt flytende sjokolade.

Min eldste (nå snart 15 mnd) har fått alt fra syltetøy til sjokolade av sine besteforeldre (begge sider) og han har så absolutt ikke tatt skade av det.

Så lenge det ikke er snakk om en vane så synes jeg ikke du skal ta det så ille opp jeg...... er vel litt enig med mannen din om at det "ikke er så farlig vel?"

Skrevet

Skjønar deg kjempe godt!!!

Eg vert skikkelig sinna om nokon gjer det samme med mi tulle. No skal det seiast at ho er over 10månader no då, men likevel. Her gjer eg mitt beste for at ho skal få sunn mat, og eg og mannen min er einige om at snop og sukker generelt skal ho ikkje få før ho er så gamal at ho spør etter litt laurdagssnop sjølv.

Så eg skjønar deg kjempe godt! Hadde vorte forbanna!

Svigerfar min tullar heile tida med dette, fordi han veit at eg vert sint. Det har faktisk gått så langt no at eg ikkje stolar på å ha svigers som barnevakt fordi eg veit aldri kva dei kan finna på å gje ho.

Og det hadde vore det samme om det var mine foreldre!

Nei, stå på ditt! Og det er tross alt din baby!!! Fyrst og frems DU som bestemmer kva som skal innom munnviken hennar!

klem

Skrevet

Det som er så rart er jo at han gir ungen din det når du er på do.. Akkurat som om han vet at han gjør noe han ikke får lov til å gjøre. Jævlig snikete spør du meg, og veldig respektløst ovenfor deg!!

Lei av å drikke melk?? Hvorfor i alle dager skulle hun være lei av det?

Det er jo sånn det skal være det!!

Jeg hadde blitt fly forbanna! Mest for måten det blir gjort på og kanskje litt pga at det var sjokolade til en tre mnd gammel baby!

Og jeg hadde blitt like forbanna på mannen min fordi han ikke hadde backet meg opp! Det er deg han lever sammen med og ikke foreldrene sine! Og det er lettere for han å si i fra til foreldrene sine enn for deg og si det til svigers!

Skrevet

Åhh.. Blir så sint når jeg hører sånt! Er så utrolig irriterende at folk ikke kan akseptere at det er foreldrene som avgjør og bestemmer når barnet skal få ditt å datt. Og dytte inn sjokolade eller annet tull i små babyer på 3 mnd. er helt uaktuelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...