Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Uff.

Vi skal visst slutte å prøve - i alle fall for minst 3 år.

Sambo skal gå skole, og vi har en aktiv kar i huset fra før, men det kan se ut som at han blir enebarn.

Hormonene i kroppen er ikke til å få orden på, jeg er under utredning for ME (kronisk utmattelsessyndrom) og er slett ikke frisk.

Vel, jeg er nå 30 - det blir tidligst prøving igjen når jeg er blitt 33 - og hvis jeg har ME tviler jeg på hvor lurt det er å få flere barn......

Litt tungt, faktisk - å tenke på at det kanskje ikke blir flere..... Vi får se. Først skal jeg skaffe meg prevensjon - noe jeg ikke har brukt på 10 år. Spent på hvordan kroppen vil reagere på det i og med at den er i sånn ubalanse.

*sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5338199-jeg-tror-jeg-gir-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det var trist... Skjønner godt ditt sukk.

Men det høres ut som en fornuftig plan. ME er ikke noe å spøke med, har jeg lest. Og med skolegang for samboeren din i tillegg så kan det vel blir mye.

Det blir vel rart å plutselig begynne med prevensjon igjen. Får håpe du trives med at tenke på noe annet enn å lage barn hele tiden. :-)

Klem

Hei på deg

Forstår godt at dette ikke er så veldig lett. Men er du sikker på at dere skal bruke hormonprevangsjon. Det kan jo kanskje være en fordel å ikke stappe i seg hormoner som kan klusse til mer for deg..... også med tanke på om dere evt skal prøve igjen senere. Og tross alt er du jo ikke urgammel når du er 33 :)

Håper du fort får hjelp til å finne ut om du har ME og kan få hjelp til det.

Ønsker deg gode dager framover

Klem

Ja, jeg har meldt meg inn i dette forumet - veldig nyttig forum!!

Åh, jeg føler en slags merkelig sorg over å skulle gi opp prøvinga.....Klarer ikke helt å sette fingeren på det. På en måte så føles det som det blir gitt opp for alltid.

jeg håper jo selvfølgelig at det ikke blir sånn, men helt ærlig så ser det ikke så lyst ut.....

Annonse

Håper ikke du oppfatter at jeg er stygg med deg nå men er dere helt nødt til å slutte prøvingen helt ? Kan ingenting om ME så det kan jo være at jeg er litt dum som spør. Men hva med å ikke prøve så systematisk med el tester osv. Bare ha sex når dere har lyst og skjer det så skjer det......

Eller er en evt graviditet helt uforenlig med at din mann skal studere.

Kan forstå at det oppleves som en sorg å slutt å prøve. Tror det er viktig at du tar disse følelsene på alvor og snakker med din mann om det. Evt snakke med legen om det slik at du unngår å gå inn i en depresjon.

Ønsker deg uansett masse lykke til framover.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...