Gå til innhold

erfaring med kombivogner?

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg litt her. Brukte dere de lenge, eller ble det slik at de var for tung og dere byttet de ut med lettere vogner da barnet ble større?? Hvis dere skulle kjøpt vogn til en nyfødt idag, hvilken hadde dere valgt da?

Takker for svar!!

Anonym

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5338183-erfaring-med-kombivogner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har prøvd litt forskjelligt av vogner igjennom tiden (har 5 barn, eldste er 14 og yngste er 7 uker) dei to siste barna har eg brukt Brio sin kombivogn og angrer ikke i det hele tatt. Eg synest den er god å bruke, spesielt om vinteren. Eg har ei veldig god trille også som eg har brukt om sommeren fra barnet er 1 år men Brio vognen bruker eg stort sett til dei har fylt 2 år og slutter å sove ute om dagen. Har enda ikke funnet vogn som eg likte så godt å trille i snø som Brio.

jeg har en brio kombi, som jeg kjøpte brukt... men etter tre mnd lengter jeg allerede etter en litt lettere vogn, følte det var veldig trygt og godt nede i hardbagen på kombien til vesle jenta, men nå er sommeren her, og hun har jo blitt så stor!! ønsker meg en mindre vogn med mykbag allerede:) men , menjeg har en venninne som sverger til sin simo kimbi, gutten hennes er 10 mnd, og hun velger kombi vogna si fremfor en lettere vogn fortsatt... tror det er litt smak og behag;) jeg er i allefall glad for at den første vogna jeg kjøpte som førstegangsmamma var en billig og brukt, for jeg hadde ikke peiling på hva jeg ville like og hva jeg trengte!!!! så nå etter å ha blitt litt mer kjent med behovene, kan jeg invistere i en dyrere vogn... Lykke til med valget! :)

Jeg har Simo kombivogn - er kjempefornøyd med den:) Har kjøpt en reisetrille i tillegg til å ha i bilen hvis vi skal på småturer ol. pga at kombien er tung å ta ut og inn av bilen, og tar hele bagasjerommet på stasjonsvogna. Men utenom det er kombien veldig god å kjøre og bagen er stor, så tutta på 8 kg har god plass enda:)

Vi har en Brio kombi og er veldig fornøyd. Bor i en blokk og må opp og ned trapper, så den får gjennom gå litt. Bruker fortsatt baggen, tulla her er snart 4 måneder. Skal snart på bilferie, men er usikker om vi skal kjøpe en en god trille. Men det er på grunn av plassen i bilen, for selvfølgelig tar den stor plass, selvom vi har en ny stasjonsvogn.

Men vognen har vi til nestemann også.

Og skulle vi kjøpt en hadde det blitt Brio igjen.

Lykke til i valget.

Annonse

Jeg kjøpte Simo kombivogn når jeg skulle ha Henrik. Var sikker i min sak, og jeg var helt frelst i Simo merket... Jobber i barneutstyrsbutikk, ¨så jeg fikk prøvekjøre vognene en del ;)

Vi hadde akkuratt fått inn Teutonia når jeg kjøpte min Simo...

Helt til han ble stor nok til å sitte, og vi tok ut bagen var vogna mitt beste kjøp. Utrolig fin og lett å trille. Litt tung og vanskelig å ta inn i bilen...men det gjorde jeg nesten aldri allikevel.

Men, når vi altså tok ut bagen ble vogna utrolig stor! Jeg likte den ikke en plass lengre... Og da åpna jeg øynene for Teutonia :) Åååh, så fine, praktiske, lette og bedre :) :)

Jeg skal kjøpe Timmyèn nå... Gleder meg :)

Det er ikke lett å finne hvilken vogn som er best... Det er mange ting som må vurderes. Men jeg angrer på at jeg ikke kjøpe dypvogn som babyvogn først... Hvis du velger kombi, se på hvordan vogna blir etter bagen er ute.

Jeg har 6 barn, og fikk sistemann i oktober i fjor.

Først i mai fikk jeg kombivogn til minsten, og det er aller første gang jeg har hatt kombivogn til noen av mine.

Jeg er kjempefornøyd med den, og skulle ønske jeg hadde denne vogna fra første stund, fra han var nyfødt.

MEN, det er ikke noen god vogn å sette i bilen. Veldig stor, synes jeg. Mektig tungvint.

Men er den brukt til å trille rundt i byen med, eller å sove i, så er den perfekt.

Jeg har nå 3 vogner, til hvert sitt bruk.

Ei paraplytrille (uunnværlig for å smette inn i bilen om jeg fks tar med lillegutt til banken)

Så har jeg ei sammenleggbar trille som er litt større, og som kan legges helt ned. Den er fin på trilleturer babyen er forventet å være våken, eller å ta med meg når jeg reiser i bil.

Den har også et bilsete som settes på toppen av vogna.

Jeg har Simo kombivogn, med en stor og flott bag. Veldig fornøyd, og han er snart 8 mnd gml. Han kan bruke bagen et par mnd til, ihvertfall, for å gå tur med til han sovner.

Hadde jeg hatt nyfødt igjen, hadde jeg garantert kjøpt denne kombivogna.

Og jeg har gått igjennom mange vogner også. Kjekt at den kan konverteres til sportsvogn når barnet vokser ut av bagen.

men hver familie har sine behov, og ikke alle er like. Men hos oss fungerer det med de vognene vi har, og så brukes de etter hvilkene behov vi har der og da.

Til hun på 20 mnd hadde vi en Emmaljunga Duo Edge, og den var super helt til hun skulle over i sportsvogn. Da syns jeg den virket så stor og klumpete, så vi solgte den og kjøpte en Teutonia Mistral Sports. Superfornøyd med den. Da vi kjøpte duovogna syns jeg Mistralene så så rare ut, og kunne ikke skjønne at folk ville putte nyfødte babyer i de vognene. Nå kan jeg ikke fatte at folk gidder å dytte tundt på store Simovogner med store barn:-) Er så glad det ikke er meg, og tenker det nesten hver gang jeg ser noen med sportsdelen på en kombivogn med en 1-åring oppi...glad det ikke er meg:-)

Så da lillesnupp kom hadde vi en bagvogn som skulle brukes fram til sportsvognperioden. Sportsvognen kom på tilbud litt før vi skulle bytte ut, så da havnet bagvogna på finn:-) Hun ligger nå i softbag i en Teutonia Spirit S3.

Så en Brio eller Simo kombi er det siste jeg kunne tenkt meg, men det er jo smak og behag.

Jeg brukte mange mnd på å sjekke ut vogner, hvordan folk likte de, hvor store de var, hva som var praktisk i forhold til når på året ungen ble født etc. Og kom da frem til at jeg med et septemberbarn hadde liten baby hele høsten får så å ha en lang vinter og vår foran meg før hun ble stor nok til å sitte nå til sommeren. Så jeg kjøpte en brukt simo dypvogn og når det var salg på nyåret kjøpte jeg en Teutonia Timmy som vi har begynt å bruke nå.

Og jeg kan si for min del at jeg tok ett rett valg.

Bruker fortsatt simo vogna til sovevogn.

jeg bruker simo sin kombi vogn og er storfornøyd med den! jenta mi er 6 månder nå. hadde det ikek vært for at det er sol og sommmer nå hadde hun nok bukt baggen fortsatt siden den er så lang.

ja den er kanskje tung men jeg syns den er veldig god og trille og den ser veldig flott ut!

jeg er kjempe fornøyd med valget mitt

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...