Gå til innhold

telefonsalg vs humanitære org. vs statistikk... lærte noe nytt idag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har reservert meg mot telefonsalg i Brønnøysund registeret, men det viser seg at det ikke inkluderer humanitære organisasjoner som Røde Kors o.l. som ringer og vil ha penger... !! Så nå må jeg visst inn og reservere meg mot det også, velger selv hvem jeg vil gi penger til og liker ikke å bli oppringt. I tillegg går det jo ikke an å registrere seg mot statistiske undersøkelser, de plukker ut nummer helt tilfeldig.. arg, hva skal man gjøre, kvitte seg med telefonen? Få hemmelig nummer kanskje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Dette stemmer ikke.

Det er en egen avkrysningsboks for å reservere seg mot humanitære organisasjoner i tillegg. Så det får du fint gjort.

Det eneste du ikke kan reservere deg mot er spørreundersøkelser.

Gå inn her:

http://w2.brreg.no/reservasjon/

skriv inn fødselsnummeret ditt, og du kan endre reservasjonen din...

Skrevet

Fikk tlf senest i går klokken 2120 fra ett eller annet statistikk-byrå. Er det flere enn meg som synes det er litt sent? Og er det flere enn meg som synes det er forferdelig mange slike statistikk-byråer nå? Skulle gått an å reservere seg mot disse også synes nå jeg.

Skrevet

jobbet selv for et statistikk-byrå en gang i tiden og vi jobbet til kl22, men er helt enig med deg, syntes alltid den siste timen var pinlig å ringe til folk....

Grunnen til at man ikke kan reservere seg for de er at da ville jo statistikken blitt helt feil...i statistikk er det viktig at utplukkingen er helt tilfeldig, om man kunne reservere seg kunne det veldig fort skje at feks aldersgruppen 25-30 var overrepresentert blandt de som hadde reservert seg, og da hadde statistikken blitt helt feil.

Om du syns det er veldig plagsomt at de ringer deg, kan du jo bare si det som det er, så tar de deg ut av lista si(hvertfall for den gangen) sier du at det ikke passer nå sendes du bare bakerst på lista og da vil du få telefon igjen....

Skrevet

Ikke SÅ plagsomt da, men... Ikke vits i å be dem om å stryke deg fra lista, for det er jo så mange ulike byråer da :-) Og er all denne statistikken så livsnødvendig da?

Kjenner også flere som har slik jobb og er alltid blid og høflig når de ringer, men sjelden jeg orker å svare på en hel undersøkelse.

Skrevet

hehe du slipper i allefall at DET byrået ringer på en stund ;-) men enig. burde vært forskjell på statisikk kansje, at statistikk som skal brukes til å øke omsettningen til ett eller annet selskap er det samme som telefonsalg, mens den samfunnsnyttige statistikken kan man ikke reservere seg for:-)

(forresten bedre å si nei om du tror du ikke gidder svare på en hel undersøkelse, bare de som er helt besvarte som lagres, mao ved å svare på en halv bruker du masse tid, men hjelper ingen;-)

Skrevet

Jeg jobber på ACNielsen og jeg kan bare gi deg følgende råd når vi ringer: Si "Neitakk". Så enkelt og greit. Evt "Ikke interssert".

Hos oss er det streng policy på å ikke presse folk. Pluss at vi får mange hundre svar i løpet av en dag og de fleste synes det er en lettelse om du bare sier neitakk. Jeg vet at enkeltindivider kan være pågående, men de er jo bare teite. SÅ dersom du ikke får et "beklager forstyrrelsen" (som skjer i 99% av tilfellene) tilbake, ville jeg bare lagt på.

Skrevet

Har hørt om mange teknikker, så den med å legge på er nok en ganske snill teknikk :-)

Skrevet

Jeg er forresten også helt enig i at etter 21 er for sent. Og det er pinlig når man forstyrrer folk i middagen. Men sånt kan man jo ikke se gjennom tlf.

Dessuten er det heller ikke all statitikk eller markedsundersøkelse som er like grei. Sitter på en nå som jeg IKKE liker selv. Synes rett og slett det er ille å lage hjelpe en tobakksfabrikant med sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...