Gå til innhold

Oktober: Hvordan vet man at det er kynnere ?


Astronauten

Anbefalte innlegg

Merker at huden seg veldig nederst på magen flere ganger i løpet av dagen for så å forsvinne igjen. Dette er litt ubehagelig og når jeg er ute og går må jeg stoppe opp til det har gått over. Kjenner lite til dette med kynnere og håper derfor noen kan beskrive sine erfaringer med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Høres ut som kynnere ja. Jeg har hatt det en stund nå. Noen ganger mange ganger om dagen, andre dager er det mindre. Det er ikke spesielt vondt, men litt ubehagelig. Jeg tok kontakt med legen for å høre hva jeg burde gjøre, og ble sykemeldt. Fikk beskjed om å være i ro en stund, og det kjennes ut som det hjelper, det har bare strammet seg en gang hittil i dag. Jeg holder på å kjede livet av meg, men man må absolutt lytte til kroppen og den lille inni der! Det er tross alt ikke så altfor lenge igjen...

 

Foreslår at du tar en prat med lege/jordmor for sikkerhetsskyld. Det er som regel ikke noe problem, så lenge ikke kynnerene kommer regelmessig. Det er jo faktisk bare livmora som trener seg til å føde.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, visste ikke at kynnere var grunn til sykemelding - trodde dette var normalt å ha litt av? Jeg nevnte for jordmoren min sist at jeg hadde kjente kynnere daglig, men hun reagerte ikke noe på det (da var jeg 19 uker på vei). Har fremdeles kynnere hver dag, kanskje 3-5 ganger for dagen. Litt ubehagelig, men det er jo bare livmoren som trener seg til fødselen....har ikke bekymret meg noe særlig. Du som ble sykemeldt, hvor mye/ofte har du kynnere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok hatt det oftere enn 3-5 ganger om dagen. Det kom faktisk en akkurat nå... Jeg var heller ikke spesilelt bekymret. Men jeg har en jobb hvor det ikke er mulig å ta det med ro, så hun syntes det var best at jeg ble hjemme en stund. Hun ringte til fødeavd. mens jeg var der, og fikk råd fra de der. De sa at det ikke er farlig så lenge det ikke er regelmessig, men hvis det kom hver halve time eller oftere, så måtte jeg ringe. Men som sagt merker jeg stor forskjell nå når jeg har vært helt i ro et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...