Gå til innhold

August: hvilken vogn har/skal dere kjøpe?

Anbefalte innlegg

Jeg har ennå ikke klart å bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe, det er så mange å velge i... Har litt trapper så det blir sikkert en kombivogn, men om det skal bli en simo, emaljunga, brio eller mistral er det verre å bestemme seg for... Kan noen hjelpe meg med gode grunner for å velge en av de, event. grunner til å IKKE velge visse merker?

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har kjøpt en Teutonia kombivogn som står klar til bruk. det som er kjekt med den er at den blir veldig liten når du slår den sammen.

Søsteren min har Emmaljunga og er veldig fornøyd med alt annet en at understellet er så stort at det ikke er plass til det på langs bak i bilen, og det har en helt ny passat stv.

Jeg som har en liten bil som "konebil" var derfor avhangig av en som tar lite plass.

Skriv ned en liste over hvilke kriterier som er viktig for deg når du skal ut for å kjøpe vogn.

Lykke til!

Hei!

Har ordnet med en tfk joggster. Gleder meg til å få den i hus.

Det er en lett og veldig romslig vogn til tross for at den blir liten når den er slått sammen.

Har ikke funnet en eneste ulempe ved den bortsett fra at sittedelen ikke kan snues.

Bagen som kjøpes ved siden av er en av de romsligste på markedet så jeg tror det passer fint for et augstbarn.

Annonse

vi har kjøpt Brio kombi. ville ha kombi fordi vi bor i 2.etg. og anhengig av baggen. Jeg syns Brio er den stiligste vogna og den ER av meget bra kvalitet.. kanskje litt tung men det får så være.. har bilder av den under nicket mitt! stolt av vogna vår jeg :) gleder meg til å gå ut å trille med den!!! kan nesten ikke vente :)

Du anbefales sterkt å kjøpe emaljunga...Dæm e lettes, du får dæm i kombi pluss at bæggen er breiere så det er god plass til voksi-posen, og babyen til den e nærmere året, viss du hadde hadd ei vogn fra Simo f.eks.så kunne den bare ligge der helt i begynnelsen. Har sjøl så mange trappe at vi faktisk vurdere å selge huse pga det!:) Lykke til me vognkjøp:)

Annonse

Husk: jo mere finnesser ei vogn har, jo større sjangs for at noe blir ødelagt! Har 3 venninner som har kjøpt emmaljunga med vendbart handtak. Alle tre vognene har blitt ødelagt og måtte til reparasjon etter 4-8 mnd!! Har selv ei simo vogn som jeg kjøpte ny til nr 2, og har ikke noe negativt å si om den. men det er hver sin smak... Siden du har så mange trapper, bør du tenke på at det er en STOR slitasje å dra vogna opp trappene, og det er ikke alle garantiene som dekker slik skade, så det må du undersøke.

One Tree Hill - Urban Jungle.

Vi valgte den fordi den er veldig lett (har ikke bil, så jeg må få den inn i buss og trikk etc), fordi det er en kombivogn og kan lett legges sammen (vi har ikke så stor plass). Den blir flat som en pannekake.

Fronthjulet kan justeres fra full bevegelig til fast og babybagen bare "klikkes" til understellet. Man kan lett ta den av og på og slipper å vekke babyen ved å måtte løfte den ut om man vil ta med baggen inn et sted.

Ulempen er at den er ganske dyr.

vi har kjøpt emmaljunga edge duo, og den er kjempefin!! mange små detaljer som er veldig kjekke med den sammenliknet med mange andre, blant annet veldig kjekt med integrert insektsnetting, vuggefunksjon på bag'en og at ungen kan sitte i bagen før det er aktuelt å gå over til sportsvogna (den har en plate som kan settes opp slik at ungen får støtte til å sitte opp).

Hadde jeg hatt masse trapper hadde jeg kanskje vurdert en vogn med myk bag!! Litt mindre vondt å slå mot beina!

vi har kjøpt basson roma duo,i svart den er veldig fin stor fin bag som baby kan ligge i lenge med enten voksi el skinnpose,velger du en kombi er den ganske mye smalere og du må derfor ta ut bagen tidligere.vi valgte basson fordi egentlig egentlig hadde jeg mest lyst på emmaljunga,men basson sin er så og si lik den vant best i test hos tv 2,og den er er en del billigere.

det er i allefall mitt forslag til deg. lykke til med valget ditt.

Hei,vi har kjøpt en seks år gammel Brio vogn.Jepp; )

Har ikke råd til å kjøpe ny vogn,er ikke noe vits i heller..den blir ikke brukt så lenge.-Spørs jo selfølgelig hvilken vogn du kjøper men vi synes det er likeså greit med de gamle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...