Gå til innhold

Desember: Noe jeg ofte lurer på...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

siden Rune ikke er mer enn 6mnd og fortsatte er enebarn.. nei! Men vet at søstra mi med en på 4 og en på snart 2, har gjort det.. sånn bare inn og ut, med litt hjerte i halsen. Men nå bor de på ett lite sted i bygdenorge, tror nok det har litt å si...

Dettte er en vansklig diskusjon, og se bare på nyhetene i dag, om bilen med 3 små barn som i går ettermiddag trillet ut i sjøen...grøss...

Nei, her mener jeg det ikke er svart eller kvitt.

Det kommer heilt ann på barnet, bilen, stedet, ærendet osv.

-Er barnet vant til å litte "alene" baki, uten voksenkontakt heile tia?

-Gråter barnet altid når han vokner etter å ha sovet i bilen?

-Hvor gammelt er barnet?

-Er bilen en trygg bil?

-Hvor er man? Forskjell på den lokale bygdebutikken, kontra sten og strøm/city syd/ supermarked ol.

-Hva er ærendet?

Men jeg mener man bør bruke litt skjønn.

Litt sunn fornuft.

Dersom barnet sover og du som kjenner barnet vet at barnet sannsynlig kommer til å sove videre selv om bilen stoppes i 5 minutt, og vet at dersom barnet vokner, begynner det ikke å gråte, ja da synes jeg det kan være mer forstyrrende for barnet å ta det ut av bilen dersom du bare skal inn på nærbutikken og ha en melk....skal du ha fler ting blir det annerledes.

Sunn fornuft, og ikke minst DU kjenner barnet ditt, og hvet hva som er lurt og ikke.

Her hos oss har av og til når jenta sover og jeg skal i butikken vi latt jenta sitte i bilen, og så kan far gå ut av bilen å ta seg en røyk. da står han jo ved bilen og følger med. Han har flere ganger observert at når hun våkner, så gråter hun ikke, bare koser med kosedyret sitt, og titter ut vinduet og smiler og poppler for seg selv........da har altså far ikke gitt seg til kjenne.

Men dette er noe man hele tiden må vurdere alle elementer i, det som er riktig for noen er feil for andre.

Litt engasjert i dette jeg, for jeg føler at så mange er ute med pekefingeren, og bombastisk sier ALDRIG, ikke under noen omstendighet.

Men jeg tror at hvis man bruker sunn fornuft og skjønn, så vet man selv hva som er riktig i en gitt situasjon.

Men så klart, man gjør jo så godt man kan for å unngå slike situasjoner der dette blir ett dilemma.

Men man skal aldrig si aldrig, så hovmodig er det ikke lurt å være.

Huff, nå var det da veldig så engasjert jeg ble da........

jaja........

Gjør ikke det. Fikk oss en støkk for en del år siden. Mannen min parkerte bilen, gikk opp bakken, kom på at han hadde glemt noe i bilen. Når han åpna bildøra, velta røyken ut. Hele bilen var brent opp innvendig. Nå skal det sies at dette var en gammel bil, men skremmende var det iallefall.

Jenta vår på snart 9 år, sitter av og til i bilen hvis jeg bare skal rett inn i butikken. Hun klarer å komme seg ut selv, hvis det skulle skje noe. Da låser jeg ikke :-)

Har ikke gjordt det nei. Synes det er litt skummelt jeg. Tar hun alltid på armen uansett om det er en snartur inn bare. Hvis jeg synes det er tungvindt så utsetter jeg bare det jeg skulle ha gjordt til en gang jeg ikke har henne med eller så får samboer gjøre det.

Fikk litt skrekken da ei dame som handla på butikken der jeg jobber gjorde det. Det var fint vær også klikka sentrallåsen på bilen MED nøklene i bilen. Satt to barn inni den kokende varme bilen. huff....fryktelig. Det gikk jo bra, men det satte en stoooor støkk i meg da....

Annonse

Takk for svar dere! Finnes jo ikke noe fasitsvar, men synes det er greit å få høre hva dere andre mener, og her inne får en alltid så oppriktige svar synes jeg:-) Dere er en fin gjeng det går an å spørre om det meste:-) Takker og bukker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...