Gå til innhold

Korleis klarer eg å roe en 7 uker gammel baby???

Anbefalte innlegg

Dattera mi sliter med urolighet. Når ho var 3 uker så vart ho kjempesjuk og måtte på sykehuset. Ho fik RS virus, bronkitt og lungebetennelse/sepsis. På sykehuset var det stadig vekk noe som forstyrra ho og til slutt etter 5 dager når vi fik reise hjem så tålte ho ingenting. Berre vist eg gik på do så våkna ho, eller snudde meg i senga. Dette fortsatte litt etter at vi kom hjem, vi har 4 andre barn så det er til tider ganske mye bråk her. Ho har klart å takle bråket over dagen, men om kveldane når alle er komt hjem og ho er blitt trøtt så klarer ho ikke dette. Da berre griner ho og er urolig. Uansett hva vi gjør så klarer vi ikke å roe ho. Ho har hatt kolikk symptomer og vi tok ho med til fotzoneterapeut som har massert ho og det har hjulpet utrolig masse, ivertfall så griner ho ikke i et sett i flere timer men isteden er ho urolig, vil at vi skal holde på ho stadig vekk og gå rundt med ho hele kvelden ifra 18 til 22 eller 00... dette er begynt å tære på kreftane mine da ho ikke vil være stort sett hos noen andre en meg.

Noen gode råd til meg, skuldrane mine og ryggen er heilt ferdige, og eg synest så synd i ho når ho grine så masse og er så urolig, blir veldig fortvila og vet ikke hva eg skal gjøre for å roe ho ned. Skkulle tru at eg var erfaren mamma men ingen av dei andre har vært slik.

Fortsetter under...

Kanskje du kan bruke bæresjal? Da får du gjort litt andre ting samtidig som hun er med. Og husk, det beste du kan gjøre for barnet ditt når det gråter er å være der, så om hun ikke roer seg ned når du bærer så gjør du det beste ut av situasjonen!

Ellers må jeg si jeg føler med deg! Hadde selv et kolikkbarn og bar og bar i 3 mnd. Det er fryktelig slitsomt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...