Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 3 uker sover mye bedre på magen. For tre dager siden la vi henne på magen i ni tiden om kvelden etter mye mageknip, bærer henne da mye i mageleie og tenkte at hun kunne ligge slik en liten dupp... Men det ble ikke bare en liten dupp, hun sov til kl kvart på fire og jeg lå på anken hele tiden med skikkelig fulle pupper. Hun pleide å sove inntil 1 timer av gangen slik på kvelden, få mat igjen og være urolig frem til nærmere midnatt.

Har lagt henne på ryggen på dagen og sover kanskje bare en halv time, legger jeg henne på magen sover hun to eller tre timer.

Pappaen i huset mener det er greit at hun sover på magen, det er viktig at hun får god søvn og legger på seg, måltidene blir også bedre da.

MEN jeg bekymrer meg for krybbedød....De skal jo sove på ryggen.... Ingen av oss røyker, hun sover i egen seng, jeg ammer og passer godt på at hun ar dynen/teppet langt ned på ryggen og ingen pute eller sengekant....Hun er sterk i nakken og snur hode og løfter det.

Har to barn fra før og eldste mann sov på magen fra 5 ukers alder og det ble et annet liv for han og meg. Da var jeg ikke så redd. Har blitt hønemor med alderen! Uff! Hva ville dere ha gjort?

Fortsetter under...

Må og si at eg er blitt en hønemor med alderen. Eldste dattera mi sov kun på magen i senga si. Ho sov på ryggen uti vogna men ellers sov ho på magen. Vist du er kjempebekymra så invister i en sånn pustemonitor som du legger under ho, den gir jo beskjed vist ho slutter å puste.... Berre et lite tips for å roe deg.

Eg kanikke tru anna en at det skal gå bra for ho å sove på magen, som barnepleieren sa (som var når min yngste ble født) det viktigaste er at foreldrene ikke røyker og at det er godt luft på rommet og passeleg temperatur....

Lykke til

De fleste babyer sover bedre og tyngre paa magen. Det er nettopp derfor det er farlig i forhold til krybbedöd. De greier ikke aa trekke pusten paa samme maate som naar de ligger paa ryggen. Og naar hun er saa lita greier hun heller ikke aa löfte hodet godt nok. Krybbedöd-tallene har sunket betraktelig, blant annet pga anbefalinger og hjelp fra helsevesenet om opplysninger. "Denne siden opp naar jeg sover".

Jeg ville ALDRI ha tilatt det selv, men som mange diskusjoner her inne naa, alle maa gjöre som de vil uansett hva som er anbefalt, for alle vet best naar det kommer til sine egne unger.

Menn har ogsaa en litt holdning: det gaar da bra!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...